Woensdag 6 augustus Key West – Naples 360 km - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Woensdag 6 augustus Key West – Naples 360 km - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 augustus Key West – Naples 360 km

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Naples

De zonsopkomst deze morgen was mooier dan de zo bekende zonsondergang hier. Vanmorgen naar een schildpadden ziekenhuis geweest. Hier worden zieke en gewonde schildpadden opgevangen, verzorgd en weer terug geplaatst in de oceaan indien mogelijk. Er zaten best wel hele zielige exemplaren tussen.

Sommige zijn door het roer van een boot geraakt, waardoor hun schild zwaar beschadigd is en de achterpoten verlamd zijn. Ze kunnen dan alleen nog maar drijven en niet meer duiken. Ze krijgen gewichtjes achter op hun schild zodat ze nog kunnen duiken. Anderen hebben in de visdraad gezeten, een vishaak ingeslikt of missen een poot. Sommige hebben enorme tumoren op hun poten. Ook zaten er een hoop babies.

Daarna rijden we langs de noorderkant van de Everglades richting het westen. We stappen op een airboot en racen over het water. Dit is echt wel heel erg super stoer. We krijgen een soort koptelefoons op tegen de enorme herrie. We doen de tour bij Speedy’s Airboat Tours, een erge leuke aardige “Captain Tony” hadden we. We komen nog één krokodil tegen onderweg.

Captain Tony had nog een tip. We moesten een stukje verder rijden en daar zouden we zeker wat alligators tegen komen. En jawel, al snel zagen we er twee in het water liggen. Het was wel even zoeken. Stef spot nog een slang en ook zien we nog een schildpad.
We rijden het pad verder af en komen nog meer alligators tegen. Ik doe de deur open en meteen komt de krokodil mijn kant op, toch best eng.

Onderweg steekt er nog plots een zwarte beer over, whaahhaaaaa. Daarna rijden we door naar onze KOA camping in Naples. ’s Avonds verplicht in de camper zitten ivm de beestjes buiten. Lucas en Stef liggen de hele avond in het zwembad.

• 07 Augustus 2014 - 18:02

Erna:

Lieve familie, het afgelopen uur heb ik genoten van jullie verslagen en foto´s! Wat een belevenissen maken jullie weer mee deze vakantie. Hier is het behoorlijk stil thuis, vooral als David aan het werk is bij Van der Valk, waar hij het prima naar zijn zin heeft. De Kortebaandraverij en Ponybrunch hier zijn weer prima verlopen en we zijn opgelucht en lekker voldaan dat alles zo goed gegaan is. Nu nog het laatste werk afwikkelen en dan gaan wij ook onze koffers pakken. Dikke kus voor jullie van ons, groetjes XXX

• 08 Augustus 2014 - 21:01

Ronald:

Hi,

Wij maar denken dat jullie van de aardbodem waren verdwenen. Wat blijkt....komen jullie berichten in eens in de spammail!! Raar maar we zijn weer up to date en geweldig he die ervaringen. Die alligators zien er toch serieus groot uit. Het vlees op de BBQ zou een lekkernij moeten zijn. Dus lucas...een nieuwe uitdaging als chefkok huize Beekhuizen. :-)
    Veel plezier nog. Wij hebben het ook fantastisch naar onze zin en genieten in onze gekoelde non-mobile home waar het soms even lekker " schuilen" is tegen de hitte.

Gr
    Ronald