Donderdag 7 augustus Naples – Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Donderdag 7 augustus Naples – Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 augustus Naples – Fort Myers

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Fort Myers

Deze morgen vertrokken richting Naples. Naples is een rijk stadje met maar liefst 55 golfbanen, dus dat zegt genoeg.
We gaan naar de oude pier die aangelegd is in 1887. Er zwemmen enorme scholen kleine visjes onder de pier. Er zwemt en dolfijn rond die aan het genieten is van al die kleine visjes. Het blijft toch altijd weer bijzonder om een dolfijn van zo dicht bij te zien. Je wordt er altijd heel blij van. Hij zwemt lekker rond en draait rondom de visjes heen, hij hoeft alleen zijn bek open te doen en de visjes zwemmen er zo in. Prachtig.

Een Amerikaan op de pier vraagt of we uit Nederland komen, ik zeg ja en vraag hoe hij dat weet. Hij zegt dat wij de grootste mensen zijn van de hele wereld, vandaar.
Hij vraagt hoe groot Queen Beatrix is. Ik zeg dat ze gemiddeld is en inmiddels geen koningin meer is en dat ze met pensioen is. Hij ligt helemaal in een deuk dat een koningin met pensioen kan gaan, erg grappig.

Op het strand zijn bepaalde stukken afgezet omdat daar zeeschildpadden eieren hebben gelegd die in oktober uitkomen. Je ziet er niets van, maar het is toch een mooi idee.

Daarna gaan we naar 5th Avenue, De winkelstraat van Naples, natuurlijk weer te leuke winkeltjes met te leuke spulletjes en weer niet goed voor de portemonnee. We parkeren voor Starbucks en bestellen lekkere cappuccino’s. Even daar op de gratis snelle wifi om de krantjes te lezen en fb, apps en mails te checken.
Daarna doorgereden naar het eiland Sanibel, hier zijn de mooiste stranden van Amerika in de Golf van Mexico. Onderweg lunchen we in de camper omdat het regent. Het regent hier regelmatig om het te warm en te vochtig is. De camper staat naast de zee geparkeerd en de dolfijnen zwemmen voorbij. Het begint al een beetje te wennen dat je iedere keer dolfijnen ziet, maar het blijft een fantastisch gezicht.

Het zeewater is eigenlijk te warm, het warmste zeewater wat we ooit meegemaakt hebben. Je frist er helemaal niets van op. Het strand is bezaait met schelpen. We genieten lekker van het strand en de zee. Daarna rijden we door naar de KOA camping op Pine Island.

We zien veel visarenden langs de weg die hoog op een paal zitten te broeien. We zouden heel graag de Amerikaanse zeearend willen zien, dus hopen dat dat nog gaat lukken.
We plonsen weer in het zwembad en lummelen. De bbq smaakt weer verrukkelijk, maar na het eten vluchten we weer naar binnen voor die kleine K beestjes. Het zijn geen muggen, maar ienimieni kleine 2 mm grote vliegjes. Ze steken je en automatisch sla je ze meteen dood, dus veel genot van hun steek hebben ze niet. Dat is wel erg jammer dat je hier ’s avonds niet buiten kunt zitten door die krengen. Dus iedereen weer achter Ipad, telefoon, laptop , E-reader of boek in de camper.

• 09 Augustus 2014 - 01:39

Len:

Knapperds! Ik ben weer bij! Morgen een vrije dag dus had de tijd alle verslagen van afgelopen dagen te lezen! Toch fijn dat internet, iig om via hier te weten hoe vet jullie t hebben, want WiFi is toch wel weinig. Al geef ik jullie GROOT GELIJK zo min mogelijk op internet te zitten want het ziet er op de foto's prachtig uit! Genieten met z'n allen, maar stiekem mis ik Beekie al wel een beetje (erg). :) dikke kus vanuit een rumoerig stappend breda!