Costa Rica - Reisverslag uit Sardinal, Costa Rica van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Sardinal, Costa Rica van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Costa Rica

18 Augustus 2014 | Costa Rica, Sardinal

Bij aankomst in Costa Rica werd ik zo’n beetje aangerand door 6 kerels. Een beetje beduusd keek ik achterom waar de mannen bleven, maar zij waren nog druk met de koffers in de weer. Toen Stephan buiten kwam begon hij te roepen wat er aan de hand was en de mannen dropen af. Het waren dus taxichauffeurs die ons heel graag naar het hotel wilden brengen.

Er was er maar één de lucky one en bracht ons naar het hotel. We kregen meteen zijn kaartje want hij organiseert ook excursies. De volgende ochtend belt hij ons al op de hotelkamer, hij had onze naam gekregen. We boeken maar meteen een excursie bij hem. Het hotel is prachtig, Riu Palace, en ligt in een mooie baai. De kamer is enorm, de camper past er 5 x in, met een bubbel bad, niet in de badkamer maar in de slaapkamer naast het bed. Ook is er bediening tot in het zwembad. Dit wordt genieten.

Op zaterdag gaan we naar het Parque Nacional Rincon de la Vieja. Hier is een vulkaan actief. We wandelen de vulkaan op en zien stoom uit de grond komen, ook zien we kokende modderbaden. Mooi om te zien. Daarna gaan we naar de Catarata Waterfall Oropendola. Het is een hele lastige klim, maar een fantastisch mooi plaatje. We zwemmen onder de waterval, heel koud, maar heel mooi.

Nu is het tijd voor de lunch. We lunchen in een leuk restaurantje midden in de jungle. Plotseling zie ik apen boven in de boom. Ze liggen heerlijk te luieren en kijken ons verbaasd aan. Je mag er niet onder gaan staan, anders plassen en poepen ze op je. Ook zien we mooie vogels, waaronder een ijsvogel.

Nu is het tijd voor de zip-line. Je krijgt dan een soort tuigje aan en wordt vastgemaakt aan een kabel. Je gaat dan met een snelheidje van 30-50 km van de éne berg naar de andere. We leggen een parcours van 9 banen af, ongeveer 1,1 km. In het begin vinden we het eng, maar we krijgen er steeds meer lol in. Het uitzicht naar beneden is prachtig, veelal een snel stromende rivier met rotsen. Stephan durft door zijn hoogtevrees niet te kijken, beetje jammer wel.

We zijn versleten, want je moet tussendoor ook veel lopen en klimmen. Hierna gaan we naar de natuurlijke spa. We worden door een hele enge man ingesmeerd met een grot kwast met modder uit de vulkaan. Hij heeft erg veel plezier in zijn werk, ja da snap ik.
Daarna spoelen we ons af in de rivier. Weer lekker fris water. Dan gaan we nog in de hot springs. Een natuurlijke jacuzzi, het water komt van de vulkaan vandaan maar wordt gemengd met koud water uit de rivier, anders is het echt te heet. Het is nu al 40 graden. Daarna in het koude bad.

Moe, maar voldaan van deze fantastische actieve en avontuurlijke dag gaan we weer terug naar ons hotel.

• 18 Augustus 2014 - 08:17

Nadine:

lekker genieten zo te zien
    schitterende waterval
    geniet er nog van met volle teugen

• 18 Augustus 2014 - 11:49

Wilma:

Geniet maar lekker van de laatste daagjes. Wij sterven van de kou bij 16 graden vandaag overdag en de regen die met bakken uit de hemel komt. Openhaard is weer aan in Nederland.