Zondag 27 juli Gaffney – Savannah 430 km - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Zondag 27 juli Gaffney – Savannah 430 km - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Zondag 27 juli Gaffney – Savannah 430 km

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Savannah

Deze morgen om 9.00u vertrokken richting Savannah. We beginnen de snelweg behoorlijk beu te worden. Aan de kant van de weg ligt regelmatig een doodgereden wasbeertje, ah gossie. Momenteel zijn we in de staat Georgia.

We hebben een mooie KOA camping aan een meer. De ganzen en zwanen komen meteen aangelopen en we voeren ze brood. Ook overal uit het water zie je schildpadkoppies verschijnen. Het is hier erg warm, 36 graden.

We lunchen en gaan de stad Savannah in. We parkeren de camper bij het Visitor Center waar speciale parkeerplaatsen voor campers zijn. We gaan naar het oude stadscentrum, City Market. Het is een prachtig stadje met hele aparte gebouwen, super leuke winkeltjes, cafés en restaurantjes. Er zijn hier ook veel films opgenomen.

We komen in een super leuke winkel, Anthropologie. We kopen hier handvaatjes voor onze nieuwe keuken en een deurklopper met een konijn erop. Daarna zoeken Iris en Stef even de koelte op in een soort van fontein.

Aangezien het erg warm is, gaan we weer terug naar de camping en nemen een duik in het zwembad. Helaas fris je hier niet van op want het water is ook lauw, dan maar een koude douche. Stef en Lucas gaan daarna even roeien op het meer.

Iris zit aan de picnic tafel met haar vriendin Lenneke te face-timen. Boven haar is een eekhoorn druk bezig zijn noten schoon te maken en laat de restanten op Iris vallen, erg grappig. Ook de eekhoorns hebben het warm, ze gaan languit op hun buik op de betonnen vloer in de schaduw liggen, leuk om te zien.

Stef maakt handdoekjes nat en legt ze in de vriezer, als het bijna bevroren is legt ie ze in zijn nek, dat is ook een heerlijke verfrissing. We hebben zojuist natuurlijk weer genoten van een heerlijke bbq. Een grote ventilator op tafel zorgt voor wat frisse wind.

Ik zit nu op een bankje aan het meer mijn verslag te typen, maar voel allerlei beesten op mijn benen. Iris is even anti-muggenspray uit de camper halen, maar dit helpt ook niet, dus ga ik nu toch ook maar richting camper, want voel alleen maar beestjes op mijn lijf, bbbrrrrr. Morgen richting Florida!!

• 28 Juli 2014 - 08:20

Len:

Oooh, dat waren de nootjes van de eekhoorns wat op Iris d'r hoofd voel! Ik dacht toch echt iets van vuilnis!;) haha, leuk jullie allemaal weer gezien te hebben, goede reis schatten!

• 28 Juli 2014 - 21:41

Vera Cuyvers:

Hey lieve Mary,
    Wat ben ik blij dat jullie het daar zo naar je zin hebben. Leuk hé, die Canadese ganzen!
    Hier is het geen 36 graden, hoor! In Breda en Tilburg verzuipen ze bijna. Straten staan gewoon onder water!
    Bij ons ideaal weer om in de tuin te werken (nu en dan een bui). Ik ben zojuist naar de dokter geweest en de uitslag was niet zo best. Inderdaad een hernia, artrose aan tussenwervelschijven en vernauwingen aan beide kanten van uitsteeksels wervels en nog van alles. Moet nu een test laten doen ivm zenuwen bij specialist. Ik doe gewoon voort maar met mate. Als ik veel pijn heb, mag ik een zware Nurofen nemen van de dokter wat ik al deed. Dus verder afwachten. Ga gewoon naar de EH terug. Nog heel wat werk voor ons kinderen hun huwelijk. Nog VEERTIEN dagen!
    Doe iedereen de groetjes en geniet nog verder van alle beestjes groot en klein (hihi)!
    Dikke, dikke knuffel!