19 Juli Grand Canyon - Lake Havasu City 363 km - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 19 Juli Grand Canyon - Lake Havasu City 363 km - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

19 Juli Grand Canyon - Lake Havasu City 363 km

Door: famvanbeekhuizen

20 Juli 2012 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Vanmorgen om 7.00 u vertrokken. We laten de kinderen liggen (behalve Lucas, die is ook altijd vroeg) en ze worden na 3,5 uur rijden en 363 km verderop weer wakker. Het is weer even schrikken als we uitstappen, want het is hier weer snikkie heet, 42 graden, ppffffff. Dat wordt weer acclimatiseren. 2 Weken terug was het hier 50 graden, dan kun je maar beter doorrijden, want dit is al bijna niet te doen.
We gaan eerst boodschappen doen bij de Walmart, een enorme grote winkel. Hier kun je echt alles kopen, van al je eten tot een t.v., vis, computer, tuinstoelen, echt alles.
Daarna rijden we eerst naar de camping: Crazy horses en we krijgen een mooi plekje aan het meer.
De Colorado River loopt dwars door het meer en het water is zalig, best wel warm.
We liggen de hele middag met z’n allen in het water. We zijn even klaar met al die nationale parken, we hebben er inmiddels 9 bezocht en dat is toch niet slecht met 4 jongeluitjes in de leeftijd van 16 t/m 21 jaar. Ze hebben voorlopig genoeg gewandeld en rotsgebergten bekeken.
Nu begint hun vakantie zeggen ze, haha.
Er zitten hele aardige mensen naast ons uit LA en Stef mag achterop de jetski, heeft ie weer mazzel.

Als we ’s middags in de schaduw gaan kaarten krijgen we bezoek van een hazen-familie. Schattige kleine haasjes komen bijna naast ons zitten. We geven ze brood en droge koekjes, maar hun voorkeur gaat uit naar de koekjes.
Mooi om te zien, fijn om mijn lievelingsdieren weer even om me heen te hebben……….
We hebben nu veel plezier van de banden die we opgeblazen meesjouwen vanaf Zion.
Zelfs de I-pad zegt: “U kunt niet verder gaan, ik moet eerst afkoelen”, haha.
Na de bbq ploffen we om 20:00 u weer met z’n allen in het meer, even weer afkoelen.
Het is nu 21:00 u en het is nog 39 graden.
We wilden vanavond nog het stadje ingaan, maar daar is het te warm voor in plaats daarvan zitten we voor de eerste avond in de camper te kaarten.
Stef heeft natuurlijk wel een kampvuur gemaakt en zit daar heel serieus samen met Lucas, het zweet gutst van zijn kop.
Gaat het wel goed met hem?
Binnen is het gelukkig 29 graden, dus het is een hele verademing als je binnen komt.

Enne, Bas, we liggen ’s avonds meestal rond 2200 u in bed, dan zijn we ook helemaal op na al die inspanningen en nu ook vooral weer door de hitte. Morgen zijn we tussen 5.00 u en 6.00 u weer wakker.

• 20 Juli 2012 - 19:44

Ronald En Karin:

Hij treft het toch weer die stef. Ziet er stoer uit, iets voor aan de belgische kust zo' n bromfiets op het water? Verder ziet iedereen er relaxed uit en kunnen de beentjes even ontspannen. Helemaal top! Groeten en laat niet merken dat die haasjes morgen op de BBQ liggen. By the way, met een beetje mazzel gaat er dit weekend bij ons ook de fik in op de kleistraat.

• 20 Juli 2012 - 20:15

Marcel, Erna R & D:

Nog geen 42 grdn hier, maar voor het eerst sinds dagen vandaag weer even buiten in het zonnetje in de tuin kunnen zitten!! Dat jullie lekker genieten is van jullie gezichten af te lezen, hartstikke leuk!! Nou, na al zeehonden, eekhoorntjes, elanden en hazen weer de groetjes van de knijnen uit Nootdorp!!

• 21 Juli 2012 - 19:40

Kim Holland:

He helemaal te gek luitjes , denken jullie ook aan je weet wel? Ho ik ben gewoon jaloers op jullie want in een chalet is mijn favoriete....