Woensdag 11 juli Zion National Park 20 km - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Woensdag 11 juli Zion National Park 20 km - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 juli Zion National Park 20 km

Door: famvanbeekhuizen

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Springdale

Woensdag 11 juli Zion National Park 20 km

Vandaag een zalige dag gehad. Ik stond op, en de koelkast deed het weer. Joepie!!! Dat bespaart een hoop ellende.
We gaan eerst boodschappen doen, want gisteren hebben we alles weg moeten gooien. We hebben een kortingskaart ontdekt, wat laatst 39 $ bespaarde, niet verkeerd. Iedere winkel heeft een eigen bakkerij waar je stokbrood, harde broodjes etc kunt kopen.
We bevinden ons in de staat Utah, the canyon area.
We rijden richting Zion (spreek uit:Zaajon) National Park. 2 Minuten voor het park nemen we vast een camping: Zion Canyon Campground. We krijgen weer een mooi plekkie naast de Virgin-rivier. In Zion mag je niet met eigen vervoer binnen.
We smeren ons in met factor 30, trekken onze wandelschoenen aan en nemen 7 liter water mee, wat we dus onderweg nog moeten aanvullen. Voor de camping nemen we de shuttle bus naar het park en ook in het park nemen we de shuttle bus.
De temperatuur is hier al wat aangenamer, ik schat zo tegen de 40 graden! Haha, nou ja aangenaam. We gaan eerst naar de “Emerald Pools”. Een wandeling van een 3 kwartier heen en weer. Er zijn 3 pools, maar we bezoeken er maar 1. Het ligt prachtig gelegen tussen de rotswanden en het water druppelt naar beneden. We gaan onder het naar beneden vallende water staan, wat een verademing. Het water is heel koud.
Lotte, Stephan, Iris en Stef houden het al voor gezien en gaan terug. Lucas en ik gaan verder met de pendelbus.
De volgende stop is “Weeping Rock”, een overhangende rots die uit 2 verschillende soorten steen bestaat waardoor op het breukvlak ertussen water sijpelt. Het is hier heerlijk fris onder. De uitzichten zijn waanzinnig mooi. Je blijft maar foto’s maken, echt prachtig.
Ik vul mijn flesje bij uit een klein watervalletje wat uit de berg sijpelt, ik neem een grote slok en dan leest Lucas een bordje dat je dit water niet mag drinken, het lijkt heel helder maar er zitten toch veel bacteriën in. Nou, van 1 slok zal ik toch niet ziek worden.
De volgende stop is …Bend (ben de naam kwijt), we nemen een paadje naar beneden en komen bij de rivier. Weer een prachtig plaatje.
Dan rijden we weer door naar het laatste station, hier is de riverwalk. We wandelen 3 kwartier heen en weer. Je kan hier tot aan je nek de rivier in wandelen, maar dat doen we niet. Het krioelt er van de eekhoorntjes, ze lopen gewoon naast je op het pad. We komen onderweg nog een chinees bejaardenhuis tegen, compleet met rollator, stokken en rolstoelen, stelletje mafkezen, in die hitte, blijf lekker thuis.
Onderweg in de bus zien we nog een hert in de bosjes liggen en een ander heel groot hert wadend door het water, prachtig gezicht.
Nou, Lucas en ik hebben onze calorietjes voor vandaag wel verbrandt, onze voeten gloeien!!

Stephan, Iris en Stef kopen van die grote opblaasbare banden en gaan dan de rivier af. Ze vonden het fantastisch. Daarna brengen we de rest van de middag door aan de oever van de rivier en nemen regelmatig een duik in de ijskoude rivier, zaaaalig.
Stef vangt visjes met zijn T-shirt. Een kolibrie vliegt voorbij.
Dan gaan Lotte, Lucas en Stef nog een keer de rivier af.
Dan even 3 wasjes draaien.
’s Avonds weer bbq-en met het kabbelend geluid van de rivier op de achtergrond. Stef maakt weer een kampvuur en maakt marshmallows.
Het is nu zalig buiten, het is zwaar bewolkt, het zonnetje is verdwenen.
’s Avonds een potje kaarten aan de riverside. Om 22.00 u liggen we in bed!
Echt een topdag!!!

De foto's volgen bij de volgende camping, het internet is hier heel slecht.

• 12 Juli 2012 - 16:02

Ome Co:

Schrijf maar een volgend stukske , ik mis de foto's , of is dit stukske verzonnen :-)

• 12 Juli 2012 - 20:06

Ronald En Karin:

He is die band tegen ambeien bij Lucas niet iets te groot? Tarzan Stef maakt ook wel wat indruk bij de meisjes zie ik. Geniet er maar goed van. Hier in NL is het echt K weer. Mazzel en de groeten.

• 13 Juli 2012 - 06:50

Tom:

Yo, leuk dat jullie ook al een kolibrieke zien voorbijflitsen hebben. Waarschijnlijk Broad-tailed Hummingbird :-) die leeft nabij rivieren en is één van de algemeenste daar. Als je ergens van die feeders zie hangen moet je eens even gaan kijken, dat zijn van die driehoekige sifonnetjes die gevuld zijn met suikerwater waar die raketjes altijd naartoe komen. Zo zie je ze dan vaak van dichtbij. In Zuid-Amerika hou ik altijd mijn vinger voor zo'n feeder en dan lukt het soms om een kolibrieke op mijn vinger te krijgen. Misschien dat ze daar wel iets te schuw zijn maar je kan altijd eens proberen hé. Altijd leuk voor een fotootje :-) Binnenkort hopelijk ook Californische Condor aan Grand Canyon en dan heb je meteen één van de kleinste vogeltjes kunnen vergelijken met één van de grootste :-)

• 13 Juli 2012 - 10:13

Bertje En Lily:

Gelukkig een dagje zonder stress.

Hier niets nieuws. We zijn mosselen gaan eten in Baarle en hebben daar een Karine Van Gestel ontmoet, haar dochter zat met Iris op school. Opa heeft weer lekker kunnen vertellen over zijn jeugd en leger tijd.... spannend, hoor!
    Chaam - weerbericht: regen, regen en nog regen.

Geniet jullie maar lekker van die hete zon< Kusjes

• 14 Juli 2012 - 13:05

Henriette:

al mega veel gezien zo te lezen. Heb jullie verslag tot nu toe uitgeprint voor Oma, nu nog even puzzelen hoe het met de foto's moet

groetjes!!