17 juli lake Powell - The Grand Canyon 300 km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 17 juli lake Powell - The Grand Canyon 300 km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

17 juli lake Powell - The Grand Canyon 300 km

Door: famvanbeekhuizen

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen zat ik al weer om 6.30 u met mijn voeten in het zand van de zonsopkomst te genieten. Lotte en Stef nemen na het ontbijt nog een duik in het meer en dan vertrekken we richting The Grand Canyon. We bevinden ons nu in de staat Arizona en het is hier weer een uur vroeger, dus het verschil met Nederland is nu weer 9 uur.
We komen het park binnen aan de oostkant, maar we moeten eerst op zoek naar een camping. We rijden langs de zuid rim en verlaten dan het park weer aan de zuidkant om na 2 mijl een perfecte camping te vinden “Grand Canyon Camper Village”. We blijven hier 2nachten. We lunchen en lopen dan langs de winkeltjes en boeken een helikopter vlucht boven de Grand Canyon. Het is hier heel gezellig, leuke winkels en restaurantjes oploopafstand van de camping. Dat is voor het eerst, er is hier ook een heel groot Imax theater van National Geographic.
Dan rijden we naar het vliegveld. We worden eerst allemaal gewogen en ik weeg maar liefst 85 kilo, mijn god, ik wist wel dat ik iets was aangekomen, maar meer dan 10 kilo!!!! Gelukkig weegt iedereen hier 10 kilo meer dan thuis. PPffff. Om 16.15 u gaan we de lucht in. Wel heel spannend, voor ons allemaal de eerste helikopter vlucht. Lotte voelt zich net een vlieg als we opstijgen.
We vliegen over bosgebied en dan in één keer ligt de Grand Canyon aan onze voeten. Wauw, wat een enorm natuurwonder. We vliegen er met 180 km/u overheen, maar het lijkt nog steeds of we bijna stil hangen. Zo enorm groot is het. Iedereen geniet, zelfs Iris, die het helemaal niet zag zitten. Helaas voel ik me niet zo lekker, hoe noem je dat nu? Je hebt wagenziek, zeeziek en luchtziek???? Maar maak niet uit, we hebben er allemaal enorm van genoten.
Weer het bekende ritueel: bbq en 4 wasjes erin en eruit. Als ik weer naar de Laundry loop komt Iris mij tegemoet rennen, dat Lotte en ik onmiddellijk met het fototoestel moeten komen. Stephan, Stef, Iris en Lucas zijn naar de Mac Donald gegaan om een Mac Flurry te halen en dan staan daar 2 wilde elanden (ze schijnen mule herten te heten) te grazen voor een restaurant. Zo’n gaaf gezicht, niet normaal. Alhoewel ik nog altijd niet begrijp wat die wilde dieren zo tussen al die mensen komen doen. Een hele menigte mensen staat erom heen om foto’s te maken. Dan steken ze de weg over en dat vind ik nou zo eng, maar gelukkig staat het verkeer meteen stil. Wat een belevenis was dit weer zeg.
Morgen gaan we de Grand Canyon onveilig maken.

Tommeke, bedankt voor alle mooie complimenten.

Gelukkig wordt het weer wat beter bij jullie, dat werd eens tijd.

  • 18 Juli 2012 - 14:57

    Marcel, Erna R & D:

    Wow, dat lijkt me echt onwijs mooi zo'n helicoptervlucht boven de Grand Canyon!! En, het wordt een beetje afgezaagd dat ik het zeg, maar wat een schitterende foto's! Daar komen er vast en zeker wel een paar van op canvas!! Lieve groeten van ons alle vier!

  • 19 Juli 2012 - 08:36

    Bas:

    Gelukkig zien de bergen er allemaal verschillend uit en het blijft het mooi. Lotte - Lucas goed gedaan en gefeliciteerd.
    Hoe laat gaan jullie slapen want als je om 06:30 am al wakker bent dan zul je er wel op tijd in liggen.
    In Eindhoven is het prachtig weer. Tijd om het zwembad weer eens open te gooien.
    Ons moeder gaat met Angelique 4 dagen naar Marbella. Ze vertrekt de 21ste.

    Wellicht kan het onderstaand Belgisch mopje de dag goed beginnen.

    Seksuele opvoeding…
    Juf Marleen van het eerste leerjaar beslist om seksuele opvoeding te geven.
    Ze begint met een penis te tekenen op het bord
    Juf:”wie weet wat ik getekend heb?”
    Alle kindjes vinden dit wel grappig.
    Tommeke achteraan in de klas durft toch zijn vingertje op te steken.
    Juf:”ja Tommeke, zeg eens.”
    Tommeke:”dat is een piemel juf”.
    Juf:”flink Tommeke” Maar Tommeke blijft lachen
    Juf:”wat is Tommeke?”
    Tommeke:”wel juf, mijn papa heeft er 2!”
    Juf:”ah Tommeke, 2?”
    Tommeke;”ja juf, ne kleine om te plassen en ne grote om mijn mama haar tanden te poetsen!”


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 25484

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

Roadtrip Oost Amerika en Costa Rica

02 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Roadtrip America

Landen bezocht: