29 Juli Monterey - Half Moon Bay 150 km - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 29 Juli Monterey - Half Moon Bay 150 km - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

29 Juli Monterey - Half Moon Bay 150 km

31 Juli 2012 | Verenigde Staten, Monterey

Deze ochtend hebben we een walvissentocht gemaakt. Het was niet echt spectaculair. We hebben in Australië het allerbeste al gezien. Lucas heeft er wel van genoten, want hij had dit nog nooit gezien.
We zien wel de blauwe vinvis, dit is het grootste dier ter wereld wat er leeft. Ook zien we nog wat bultrugwalvissen.
Doordat de zee zo onrustig is, voelen Lotte, Iris en ik ons niet zo lekker. Zeker als de boot stilligt om naar de walvissen te kijken. Als we weer gaan varen gaat het wat beter.
Er zijn trouwens heel veel mensen ziek op de boot en vele zijn aan het kotsen, bbrrrr.
Een hele Chinese familie is ziek en zijn vast hun doggy bags aan het verzamelen.
In de haven liggen weer overal zeeleeuwen te blaffen, zo’n grappig gezicht om te zien.
De Fishermans Wharf in Monterey is erg leuk, we lunchen daar naast een open haardje, zalig, want we hebben het heel koud.
De temperatuur is hier maar 16 graden en het is zwaarbewolkt. Dit komt door de zeestroming vanuit Alaska. Wel jammer, want we wilden nog wel een middagje op het strand liggen, maar dit gaat niet lukken, vrees ik. De wind is ontzettend koud.
We rijden daarna de 17 mile drive op het schiereiland van Montery. Een prachtige particuliere weg die door een miljonairsparadijs slingert, met alleen maar golfbanen en prachtige uitkijkpunten.
Daarna rijden we naar het plaatsje Carmel, een schilderachtig dorpje. Er staan geen verkeerslichten, er staan geen huisnummers op de huizen en je ziet nergens reclame buiten. Clint Eastwood is hier nog een tijdje burgemeester geweest.
Daarna gaan we naar onze volgende bestemming, maar komen in een enorme file terecht, waardoor we er erg lang overdoen.
We hebben een fijn hotel, Oceana Spa & Resort in Half Moon Bay.

30 juli Half Moon Bay – San Francisco 42 km

Vanmorgen lekker uitgeslapen, want we hadden toch niets op de planning staan voor vandaag.
We gaan nog even Half Moon Bay downtown in om te ontbijten en dan vertrekken we op ons gemakske richting San Francisco.
Onderweg stoppen we nog één keer bij een surfstrand.
In SF checken we eerst in bij het hotel, Villa Florence, in hartje SF, naast Union Square.
’s Middags even naar Golden Gate Park, maar hier is niet zo veel te zien. Dan toch maar weer naar Fisherman’s Warf, daar is het toch wel heel erg gezellig. Nu liggen er heel wat meer zeeleeuwen dan de eerste keer dat we hier waren.
We rijden ook nog even door Lombard Street. Dit is ’s werelds meest kronkeligste straatje met een stijgingspercentage van 18%. Het zijn 8 haarspeldbochten tussen bloemenperken. Wel een spektakel om dit toeristendingetje te doen.
Stephan en Stef brengen de auto terug, Lotte en Lucas gaan nog even shoppen, Iris en ik gaan even relaxen op de kamer.

• 31 Juli 2012 - 20:09

Erna & Boys:

Wat een fantastisch foto's weer zeg! Het lijkt me ook super om die walvissen te zien. Qua temperatuur komen jullie in de buurt van onze Hollandse zomer dit jaar, want na een paar goede zonnige dagen vorige week is het nu een stuk minder: ongeveer 20 grdn met af en toe een lekker buitje...is de overgang voor jullie a.s. donderdag in ieder geval niet zo groot ;-) . Op de achtergrond staat de tv hier aan en er wordt net bekend gemaakt dat er in de Oosterschelde een haai van 1.60 m lang gevangen is....nu jullie toch in de vissfeer zitten, misschien wel leuk om te weten. Groetjes van ons.