28 juli Pismo Beach – Monterey 250 km - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 28 juli Pismo Beach – Monterey 250 km - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

28 juli Pismo Beach – Monterey 250 km

29 Juli 2012 | Verenigde Staten, Monterey

28 juli Pismo Beach – Monterey 250 km

Vanmorgen voor het eerst gebruik gemaakt van de bekende “doggy bag”. Amerikanen die hun bord niet leegeten kunnen het restje mee naar huis nemen.
We hebben het al heel vaak zien gebeuren en vandaag hadden we zo iets laten wij het ook eens doen.
Bij het ontbijt hadden Iris en ik vers fruit, maar dit was echt veel te veel, dus mochten we het meenemen.
Ze hebben er speciale verpakkingen voor, zo’n soort doosje waar je bij de Mac Donalds je Big Mac in krijgt. Iris heeft een paar uurtjes later nog genoten van haar fruit. Toch geen slecht idee.
We bezoeken vandaag Hearst Castle, dit is een enorm landhuis op de bergen van San Simeon. Er is 28 jaar aan gebouwd, van 1919 tot 1947. Het is echt een prachtig huis, met 2 zwembaden. Eén binnen en één buiten. De kinderen zijn ook onder de indruk, het was echt de moeite.
Daarna zoeken we de zee-olifanten op. Die liggen in een baai een stukje boven het kasteel. Wel een fraai gezicht om die enorme beesten op het strand te zien liggen. Sommige zijn aan het spelen in de zee, andere vechten op het strand. Hier en daar ligt er een zeehondje tussen.
Het is hier trouwens erg koud 15-17 graden met een hele koude wind.
Dan rijden we door over de prachtige kustweg nr. 1 richting Monterey. De uitzichten zijn echt prachtig!!
De weg loopt langs een gebergte en links van je is de zee. Echt heel mooi.
We hebben voor vannacht een heel mooi motel. Mariposa Inn en suites. Het bestaat uit 2 verdiepingen met 2 badkamers met nu eens een echt goed ligbad. Iris slaapt beneden en heeft zelfs een gas open haard.
’s Avonds eten we bij Lalla Grill, echt een super restaurant. Mocht je hier ooit komen, is het een echte aanrader. Je loopt door het winkelcentrum, aan het einde rechts, schuin tegenover de bioscoop.

• 29 Juli 2012 - 18:15

Wendy:

Marianne vos heeft vanmiddag jullie eerste gouden medaille gewonnen! En ik geloof dat er ook zilver was voor een zwemster. Dit ter info! (wij hebben ook al een bronzen!! In judo)

Niet echt warm dan bij jullie! Hier ietsje warmer. Geniet nig van de laatste dagen vol leuke dingen!

• 30 Juli 2012 - 19:07

Door Thea Vanuit " T Chaamse Platteland"":

JEZUS MINNA, wat een reis , wat een verslag, wat een foto's.
    Wat moet ik ervan zeggen, Ik ben gewoon jaloers.
    Maar ik geniet wel op afstand hoor , geweldig om het allemaal te lezen en te zien.
    En voor jullie om dit zo met 6en te kunnen ondernemen.
    Groetjes van de Biekes uit Chaam . Maak er nog iets leuks van de laatste dagen.