Vrijdag 6 juli Yosemite National Park 250 km - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Vrijdag 6 juli Yosemite National Park 250 km - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 6 juli Yosemite National Park 250 km

Door: famvanbeekhuizen

07 Juli 2012 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vanmorgen om 8.30 u vertrokken richting Yosemite.
Bij het eerste viewpoint “Washburnpoint” kregen we van opa Bertje een sms-je met heel goed nieuws, nl. dat Lotte aangenomen is op de Universiteit van Tilburg voor een studie bedrijfscommunicatie. Onze dag kan niet meer stuk. Voorlopig is ze 2 jaar onder de pannen, en ook letterlijk onder onze pannen (leien), haha, mooi toch?!
Een baby-eekhoorntje komt uit zijn holletje gekropen, echt schattig.
De volgende stop is “Glacier Point”. Hier heb je een prachtig uitzicht op o.a. de Half Dome, een enorme rotsgebergte, echt een prachtig gezicht. Als je door een telescoop kijkt, zie je er mensen op lopen, bbrrr, zij liever dan ik.

Ook stoppen we bij El Capitan, een hoge rotswand van 1200 meter hoog.
Daarna zien we een aantal watervallen, de Bridalveil Fall en de Yosemite Fall, de hoogste waterval van Noord Amerika, het water stort 740 meter omlaag.
Het begint weer steeds warmer te worden nu. We gooien de camper aan de kant en gaan lunchen naast een idyllisch klein kerkje, pizza’s in de oven, het duurt even, maar dan heb je ook wat.
We rijden verder en Stef begint oververhit te raken, dus we moeten stoppen om Stef noodgedwongen af te laten koelen.
We stoppen bij de Merced River, die door dit hele gebied loopt. Het water is ijskoud, omdat het uit de watervallen komt. Stef gaat zwemmen, wij gaan met onze benen in het water. De eendjes komen zo naar je toe gezwommen en we zien een langoustine op de bodem van de rivier, een klein vleermuisje vliegt boven onze hoofden. De natuur is hier echt ongelooflijk mooi. Dan rijden we via de Tioga Road naar onze volgende bestemming. Dit is een prachtige weg, die in de winter afgesloten wordt ivm de sneeuw. De uitzichten en natuur zijn echt wonderlijk mooi, ook de kinderen zijn onder de indruk.

Het volgende punt is Olmstead Point, ook weer een heel apart natuurfenomeen, een soort platen van steen, moeilijk te omschrijven, maar heel mooi. Het is hier een stuk kouder, maar we zitten nu ook op 9000 feet (2743 meter) hoogte.
Daarna passeren we nog “Lake Tenaya”, maar we hebben geen tijd om te stoppen. Ik belde naar de camping die we gereserveerd hadden, maar we moesten er voor 1700 u zijn, anders gaven ze de plaats aan een ander weg. Heel flauw natuurlijk, maar goed we zijn maar doorgereden zodat we er om kwart voor waren.
We gaan nu enorm dalen en je ruikt in de camper de remschijven die op volle toeren moeten werken.
Daarna weer even wat boodschappen halen, en de volgende bbq. De aardappels van Lucas hebben we eerst een uurtje laten voorkoken en nu waren ze heerlijk.
Het waait erg hard op de camping en als de zon achter de berg verdwenen is wordt het erg fris, maar dan gaat de wind liggen en kunnen we nog lekker tot laat buiten zitten.
De kinderen zitten bij kaarslicht te kaarten.
Stef is hier van de technische dienst, hij helpt zijn vader enorm en weet eigenlijk alles beter dan Stephan. Hoe de oven werkt, hij sluit het water aan, voert het vuile water af, zorgt dat de camper waterpas staat, generator aanzetten, zorgt dat de tv werkt, maakt de bbq aan. Hij zit nu ook heel serieus aan het bier, hij is tenslotte 16………

• 07 Juli 2012 - 06:35

Mascha:

Wow, dit stukje USA wil ik wel even mee trippen!! Geniet ervan !! Lotte gefeliciteerd en Stef jij komt er wel als techneut!!!

• 07 Juli 2012 - 07:53

Herreman:

Wat een mooie plaatjes. Hebben jullie nog een plekkie over in de camper. Ik kom eraan.

• 07 Juli 2012 - 08:09

Kiki:

Hoi lieve luitjes, zo te lezen genieten jullie enorm! Kijk uit voor wilde beren daar! Liefs, Kiki

• 07 Juli 2012 - 21:45

Marcel/Marjolein:

Mooie plaatjes weer , schiterende natuur zeg.

• 07 Juli 2012 - 22:03

Marion Van Tilburg:

wat ziet er dat allemaal gaaf uit zeg, geniet er maar lekker van