5 juli van SF naar Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 5 juli van SF naar Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

5 juli van SF naar Oakhurst

Door: famvanbeekhuizen

06 Juli 2012 | Verenigde Staten, Oakhurst

Om 6.30 u opgestaan, even een lekkere cappuccino bij Starbucks, wat naast ons hotel zit, met een croissantje erbij.
We worden tussen 7 en 8 uur opgehaald bij een hotel 7 minuten lopen van ons hotel vandaan.
Om half 8 worden we opgehaald, het is wel 1,5 uur rijden naar RV El Monte waar de camper staat. Na een uur uitleg en papieren ondertekenen, kunnen we eindelijk vertrekken.
De camper is waanzinnig. Een stapelbed voor Stef en Iris, Lotte en Lucas slapen boven de bestuurder en Stephan en ik hebben de masterbedroom!! Het voordeel is dat we de bedden maar 1 keer op hoeven te maken. De camper is uitschuifbaar, dus als we op de camping staan wordt de camper een stuk groter.
We gaan eerst boodschappen doen bij Walmart en daarna bij Safeway, echt een prachtige winkel. Stoeltjes, een tafel en parasol en een bbq. We konden dit ook huren, maar als je het koopt ben je veel goedkoper uit. En natuurlijk eten en drinken voor 3 dagen.
Wat ik wel een beetje belachelijk vond is dat ik mezelf moest identificeren omdat we natuurlijk wijn en Smirnoff Ice hadden gekocht. Ik vroeg aan de caissière: “hoe oud denk je dan dat ik ben”? Daar gaf ze geen antwoord op. Wel een compliment, maar ja, jonger dan 21????

Wat ook heel apart was, bij de groenten afdeling ging op een gegeven moment een witte lamp flikkeren, toen kwamen er onweergeluiden en kwam er een soort van sprinkling installatie over de groenten heen.
Na het boodschappen doen hebben we zo’n honger dat we op de parking van de winkel broodje gezond van frans stokbrood maken, nou, dat ging er wel even in. Voor Stef was dit natuurlijk te gezond en hij eet een XXL bak noodles.
Na 250 km rijden komen we aan het eind van de middag aan in Oakhurst. We hadden de camping High Sierra RV & Mobile Park thuis al besproken. De mevrouw achter de balie zei dat we het mooiste plekje van de camping hebben. En idd, het is het laatste plekkie in de rij. We zitten aan de rivier, waar je in kunt zwemmen, nou meer, pootje baden.
We gaan eerst even lekker zitten met een borrel en een hapje. Het is erg warm hier, 33 Graden.
We pakken onze spullen uit en dekken de bedden op.
Dan gaan Iris, ik en Stef de rivier in, maar het water is ijskoud!!! Bbbbrrrr, maar we zijn er toch een stukje ingelopen.
Stef heeft de bbq in elkaar gezet en aangestoken, maar dat gaat niet helemaal goed. De vlammen slaan eruit. Stef vindt het prachtig, hij maakt er meteen een kampvuurtje naast, hij begint aardig op een pyromaan te lijken.
We hebben thuis natuurlijk een gas-bbq en de briketten willen geen vlam vatten. Maar na een uurtje klooien, smaakt het vlees heerlijk, de sla ook, alleen de aardappels van Lucas willen maar niet garen op de bbq.
’s Avonds nog heerlijk bij het kampvuur gezeten. Met het geluid van de rivier en de krekels op de achtergrond gaan we zo slapen.

• 06 Juli 2012 - 14:17

Wendy:

Ja mary, 21 of jonger.... Schoon compliment!!!! 't is echt wel een joekel van camper!

• 06 Juli 2012 - 14:33

Mascha:

Toch wel lekker hè, het campingleven, kampvuurtje, wijntje, gitaartje. Ziet er gezellig uit. Wat een prachtige camper!!!
    Veel plezier de komende dagen!!

• 06 Juli 2012 - 17:02

Susanne & Tom:

Yo happy family, da zieter een deftig camperke uit :-)
    Zeg Stephanovitch, ik dacht da gij ging stoppen met smoren mor dat blijkt dus ni het geval te zijn :-(
    Gisteren wast hier ook drukkend warm 29gr maar vandaag ist weeral wa minder!
    Allez, nog heel veel plezier ginder en blijf ons maar jaloers maken hé
    Greetz

• 06 Juli 2012 - 21:49

Marcel/Marjolein:

Yo there,gaaf ding zeg die camper,kan het nog groter ?
    We vinden het weer tof dat we jullie
    Kunnen volgen.
    Geniet ervan en nog veel reisplezier
    Groetjes

• 07 Juli 2012 - 07:47

Herreman:

Waar een camper, hoezo een camper. Das toch geen camper meer??
    Een woonark op wielen bedoel je.
    ps het was me trouwens niet helemaal duidelijk wie er nou bij de kassa stond om af te rekenen. Zal Mary wel niet geweest zijn.....