3 & 4 Juli San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 3 & 4 Juli San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

3 & 4 Juli San Francisco

Door: famvanbeekhuizen

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

3 juli Vertrek naar San Francisco

Om 5.15 u opgestaan en om 6.00 u vertrokken naar Schiphol. Even spannend natuurlijk hoe het met Lucas zou verlopen. Wij waren al on-line ingecheckt, dus Lucas moest naar een andere balie. In eerste instantie zei de dame achter de balie dat de Esta geen toestemming had gegeven, het volgende moment was het wel in orde. Wat er nou precies aan de hand is, weten we niet, maar na de check-in ff lekker eten op Schiphol.
Hier ging het even mis tussen Lotte en de dame van de bediening. Lotte bestelde eerst tomatensoep (best lekker ’s morgens om 8.30 u), maar die was op. Toen bestelde ze een boterham met kaas, maar ze vroeg of het evt ook op een broodje kon. Nou, dat kon natuurlijk niet, want het was ook niet een boterham, maar iets anders, maar wat was het dan wel?? Een boterham was voor haar een wit sneetje tosti brood, maar volgens mij is een boterham een sneetje brood, of het nu wit/ bruin is, dik/dun gesneden, groote/klein, maakt niet uit, een boterham blijft een sneetje brood.
Maar goed, om een lang verhaal kort te houden, begon de serveerster tegen Lotte te gillen: “En jij hoeft mij niet te vertellen hoe ik mijn werk moet doen”!!!! Goed gedaan Lotte: altijd voor jezelf opkomen en vooral niet over je heen laten lopen!!
Na een perfecte vlucht van 10,5 uur komen we aan in SF. Dan heb je het natuurlijk al wel behoorlijk gehad, moet je nog 2 uur in de rij gaan staan voor de douane. Echt balen, maar helaas niets aan te doen.
We nemen een taxi naar het hotel. We hebben een mooi hotel, genaamd Sir Drake Francis Hotel aan Powell Street. We frissen ons heel even op, handjes wassen etc, en dan gaan we eten bij Lori’s Diner, tegenover ons hotel. Je hebt het idee dat je de film Grease binnenstapt. Een heel leuk restaurantje ingericht naar de jaren 50. Je komt ze overal tegen in SF. Daarna ploffen we even 1,5 uur in ons bed. Het is hier nu 15.00 u, Nederlandse tijd, 12.00 u.
Als de wekker om 17.00 u afloopt, denk je echt van ik kom er echt niet uit, want ik wil maar 1 ding, en dat is slapen. Maar het moet, want je moet zo snel mogelijk in het ritme komen. 9 uur verschil is best veel, en dat kun je niet in een keer overbruggen. Maar goed, na veel moeite staan we op en gaan we weer naar buiten.
We kunnen voor het hotel opstappen op de kabeltram. Een heel apart ouderwets systeem. We stappen uit vlakbij Fishermans Wharf. Fishermans Wharf ligt aan de haven, met heel veel leuke winkeltjes en restaurantjes. Op pier 39 liggen de zeeleeuwen. Helaas liggen er maar een stuk of 6, maar toch leuk om te zien.
We gaan lekker langs de winkeltjes lopen en gaan wat drinken in een bar/restaurant. Toevallig is het happy hour, en worden de glazen weer bijgeschonken zodra ze leeg zijn.
We bestellen wat finger food, want echt honger hebben we niet, maar we moeten toch wat eten voordat we gaan slapen.
Om 21.30 u ploffen we doodmoe in bed.

Woensdag 4 juli San Francisco

Natuurlijk regelmatig wakker geweest vannacht. Lotte en Stef hebben doorgeslapen, dus die zijn aardig over hun jetlag heen.
Het is vandaag een nationale feestdag hier, we zijn benieuwd of we er iets van mee gaan krijgen.
Na een ontbijtje aan de overkant van de straat , stappen we om 9.00 u op de hop on/ hop off bus.
We blijven zitten tot we bij de Golden Gate Bridge zijn. Hier stappen we uit en wandelen een stuk de brug op. Dit is wel een van de “highlights” van SF. De brug is tussen 1933 en 1937 gebouwd. Het is idd wel de moeite waard om het te bezichtigen.
Het is op zich best fris hier, het waait behoorlijk hard, maar het zonnetje schijnt wel.
SF is een superleuke stad, niet zo druk, met heel veel leuke huizen en het is heel heuvelachtig. Er zijn weinig hoge gebouwen en al helemaal geen echte wolkenkrabbers zoals in NY.
Ook het verkeer is veel minder druk en de mensen zijn meer relaxed.
Daarna springen we weer op de bus en gaan richting Union Square en gaan even winkelen. Victoria’s Secret en natuurlijk Aber Crombie and Fitch. De laatste valt erg tegen. Omdat dit vlak bij het hotel is, brengen we de spullen even terug en gaan dan lunchen, weer bij ons favoriete Lori’s Diner, de Ceasar Salad is erg lekker hier.

Dan springen we weer op de bus om vlak bij de Coit Tower uit te stappen. We moeten hier een hele stijle weg beklimmen. De toren is 60 meter hoog en dateert uit 1933. We gaan met een lift naar boven, het uitzicht over de stad is erg mooi.
Dan gaan we lopend richting Ghirardelli Square. Het is een drukte van jewelste omdat het een nationale feestdag is. De mensen zijn allemaal met tentjes, koelboxen en kleden neergestreken aan de kant van het water, waar om 21.30 u een groot vuurwerk vanaf de Golden Gate Bridge gaat plaatsvinden.
We pakken een terrasje in het zonnetje, maar de wind maakt het nog steeds heel koud.

Als we op een hoek van de straat staan te overleggen wat we willen gaan doen, komt er een grote zwarte limousine aangereden en vraagt aan ons: “hey men, what are you doing there”? We stappen in en hij brengt ons naar het hotel. We zijn goedkoper uit dan 2 taxi’s. Lotte helemaal blij, want ze had nog nooit in een limo gezeten.
Lotte en Lucas gaan nog even shoppen en Lotte heeft een vest voor mij gekocht, lief he.
’s Avonds eten we bij een Italiaantje naast ons restaurant. Lotte bestelde een rode wijn, maar aangezien ze geen 21 jaar is, krijgt ze er geen. Dus de volgende keer bestelt Stephan haar wijntje.
Om 21.30 u lagen we weer heerlijk in bed. We hebben niets meer mee gekregen van het vuurwerk, helaas.

• 05 Juli 2012 - 14:20

Nadine:

hop on/ hopp off bus - dat lijkt me leuk - zouden ze in de kempen ook moeten invoeren :)
    groetjes en enjoy

• 05 Juli 2012 - 14:36

Mascha:

Hey guys,

Gelukkig goed aangekomen mét Lucas! Dat wordt nog wat met de baggage, op de eerste dagen al shoppen. De mannen weer helemaal blij, met de vrouwtjes in Victora Secrets. Ik trek m'n oversized Sloggi wel weer aan!

• 06 Juli 2012 - 08:00

Wendy:

denk dat Lucas wel enorm blij is dat hij er toch bij kan zijn :-)
    The 4th of July zijn jullie dus rustig doorgekomen!
    hier is het weer omgeslagen, vandaag vrij bewolkt. Op bepaalde plaatsen heeft het vannacht erg geregend (serieuze wateroverlast) Geniet dus maar van het winderige zonnige weer :)

• 06 Juli 2012 - 10:16

Bas:

Nadine, hop on/ hop off heb je thuis toch ook!!!!. Hopperderpop erop

• 06 Juli 2012 - 10:20

Bas:

Geweldig, die foto's roepen oude herinneringen op. Vergeet niet Golden Gate park te bezoeken, gewoon lekker relaxen en een beetje homo's kijken. Ik zie dat Stephan zich al thuis voelt in deze roze stad.

• 07 Juli 2012 - 07:52

Herreman:

Stefan Stefan jonge jonge moest je nou zonodig die brug onderscheiten. De verf knalt eraf. En die Stef is me toch een partij gegroeid.

• 08 Juli 2012 - 21:07

A. Hitcock:

Watch out of THE BIRDS , Guys, because James bond was here.