Maandag 4 augustus Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Maandag 4 augustus Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Maandag 4 augustus Key West

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Key West

Vannacht is er een enorme storm over ons heen geraasd. Het waren de uitlopers van tropische storm Bertha, die over Miami ging. Het kwam met bakken uit de lucht vallen en de camper was dus duidelijk niet waterdicht. Lotte en Lucas slapen boven de bestuurder voorin en uit beide zijraampjes en het luikje boven hen stroomde het water naar binnen. De ducktape kan er ook niet tegen op en besluiten we dan toch maar de matrassen op de grond te leggen zodat ze daar droog verder kunnen slapen. De hele nacht regent, stormt, bliksemt en onweert het. De volgende dag is het weer stralend weer.

We gaan richting Key West, het laatste van de lange eilandenreeks. Ook hier is het weer onmogelijk om met de camper door de nauwe straatjes te rijden, dus huren we een soort van grote golfkar voor 6 personen. Stephan rijdt eerst met camper richting de camping, Boyds, en ik rij er in de golfkar achteraan. We hebben een mooi plekkie aan het water en besluiten om hier twee nachten te blijven. We eten snel een broodje en rijden terug naar de stad.

Key West is echt een super leuk mini stadje met natuurlijk weer te leuke winkeltjes. Er staan allemaal schattige houten huisjes. We rijden langs de toeristendingetjes en stoppen bij Starbucks voor een heerlijke frappucino. We rijden naar de grote boei, wat het meest zuidelijke punt van Amerika aangeeft. Natuurlijk gaan we hier op de foto.

Daarna rijden we naar Fort Zachary Taylor Historic State Park. Als we hier lopen is het net of we in een scene van Jurassic Parc zitten. Overal rennen kleine knalgroene leguanen weg. Iets verderop zit een enorme grote, de grootste tot nu toe. Kijk maar naar de foto. Er is een oud fort gebouwd in 1845. We spotten ook nog een aparte vogel, de foto sturen we wel even door naar Tom, hij weet vast wel welke het is.

We lopen hier wat rond en drinken nog iets bij een strandbarretje. Je blijft hier namelijk drinken, want het is vandaag weer erg warm. Stef mag even op de parkeerplaats in het karretje rijden, want je moet dus 21 jaar zijn. Bij de haven is het ook heel sfeervol, super leuke restaurantjes. Er hangt een apparaat waar je visvoer uit kunt halen. Prachtig gekleurde papegaaivissen verschijnen in het water van de haven.

Je schijnt hier ook de mooiste zonsondergang van Amerika te hebben?? Dus we gaan op tijd eten bij “Two friends patio restaurant”, Lucas en ik bestellen een kreeftje en de rest pasta. We settlen ons bij Sunset Pier. Het is hier supergezellig, life music, mojitos. De sunset viel wat tegen want er zaten een paar grote wolken voor, maar het was er niet minder gezellig door. Hierna nog even over het kleine marktje bij Mallory Square en dan snel naar huis, want het begint weer aardig te waaien en Stef moet nog op het dak van de camper om het luik met duck tape dicht te plakken. De camper hangt inmiddels helemaal met Ducktape aan elkaar.

De douche die avond was zalig na een hele warme plakkerig dag. Ik heb in de supermarkt een Aloe Vera blad gekocht. Met een mesje haal ik het vruchtvlees eruit en smeer het op mijn gehavende benen. Misschien dat het de irritatie iets verzacht. Wat was het een topdag/avond vandaag in een top plaats.

• 05 Augustus 2014 - 15:52

Tom:

Hejhej,

Ben in blijde verwachting van de foto van da vogeltje :-)

Marietje, je hebt toch geen 'chiggers' opgelopen met al die beten. Zijn kleine bultjes, veel bij elkaar, meestal niet op plaats waar geen kleding zat maar juist waar er wel kleding zat zijnde kousen, broekrand... die je na een dag of twee letterlijk open krabt met een beetje een gevoel van muggenbeet x 100. Daar ben je dan wel enkel dagen zoet mee. Heb het een keer gehad in Texas, echt ni te doen :-)

Allez, hopelijk goei weer en minder warm de komende dagen. Gaan jullie nog met die Airboats in de Everglades varen of heb ik dit gemist?

Nog veel fun ginder en groetjes van het Alline-front XXXXX

Greetz,

Tom

• 05 Augustus 2014 - 16:19

BSDM:

Grappig die foto bij de boei. Ik stond op dezelfde plek al Stephan. Wat is de wereld toch klein!!!!

• 09 Augustus 2014 - 01:30

Len:

Wow wat is die foto met Mary, Stef, beek en Lotte mooi!!!