Donderdag 24 juli en vrijdag 25 juli - Reisverslag uit Cherokee, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Donderdag 24 juli en vrijdag 25 juli - Reisverslag uit Cherokee, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Donderdag 24 juli en vrijdag 25 juli

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Cherokee

Donderdag 24 juli Natural Bridge – Cherokee 530 km

Vanmorgen om 7.30 u vertrokken, want we hebben een rit van 530 km voor de boeg. De kinderen blijven nog een tijd in hun bed doorslapen, dat is ook weer een voordeel van de camper.

We zijn nu inmiddels in de staat North Carolina aangekomen. Als we Great Smokey Mountains NP binnen rijden, staan er meteen heel veel elanden. Lotte begint natuurlijk weer te gillen en we stappen uit om foto’s te maken. Er staat ook een moeder met twee jonkies. Ze zijn helemaal niet schuw en staan gewoon bij mensen in de tuin. Ook komen er nog wat wilde kalkoenen voorbij scharrelen, maar deze zijn te lelijk om op de foto vast te leggen.

Iets na de middag komen we aan bij de KOA-camping, Cherokee/Great Smokies. We hebben nu een gids met alle KOA campings, dit zijn hele goeie en we hebben nu een kortingskaart voor 10% per nacht. Dus voortaan gaan we deze maar nemen.

Deze camping ligt centraal in The Great Smoky Mountains.
Het drukst bezochte national park van America. Vanuit hier gaan we het park verkennen. Stephan heeft het wel gehad en gaat even liggen. Wij gaan de camper opruimen en eigenlijk niet veel meer doen deze dag. Het is mijn beurt om te koken en zet een lekkere spaghetti op tafel.

Het kampvuur ’s avonds is erg aangenaam, want de temperatuur is hier aardig gedaald, ik schat tot zo’n 15 graden.
Als Stef een beetje moeite heeft om het vuur aan te krijgen, komt onze Amerikaanse buurman aanlopen en gooit wat kleine houtjes op het vuur, wat benzine er overheen en loopt weer weg. Thnx neighbour. Stef maakt marshmallows boven het vuur.

Vrijdag 25 juli Cherokee

Vandaag weer twee nieuwe levenservaringen erbij, nl. tubing en crafting. Bij tubing ga je liggend in een hele grote band de rivier af. Dat was echt wel vet cool (koud dus). Het water van de rivier is 12 graden Celsius. We werden met een busje naar boven gebracht en na een uur kwam je weer achter de camping aan. We doken meteen met z’n allen de jacuzzi in. Dat was echt zalig, want we waren helemaal onderkoeld.

Daarna werd het tijd om te gaan raften. Toen we stonden te wachten, was Stef Stephan nat aan het spuiten met een waterslang. Jane kwam langs en zei meteen tegen Stef: “I want you in my raft, you’re fun. Dus zo gingen we met z’n zevenen in de raft. Jane was een super aardige vrouw, maar ja , als iemand tegen je zegt, “you have beautiful children” vind je die al snel heel aardig.
We raften over de rivier “Nantahala”, de afstand die we afleggen is 8 mile, meer dan 12 km en we doen er twee uur over.

Het was een prachtige ervaring, behoorlijk spannend, veel gegil en gelach en natuurlijk helemaal nat. Als we terug komen op de camping gaan Stef en Lucas nog een keer tuben. Het diner vanavond zijn pizza’s. Lekker makkelijk, maar ook erg lekker. Vanavond weer vijf wasjes erin, kampvuurtje (met dank aan de buurman) en nog lekker buiten zitten.

De foto's staan erop!

• 26 Juli 2014 - 08:28

Wendy:

Hey family! Volgens mij hebben jullie weer een prachtreis vol mooie herinneringen! Genieten dus!

• 26 Juli 2014 - 10:30

Mascha:

Kopje koffie, boterhammetje en dan de dagelijkse column van Mary, goed begin van de dag!! Wat een heerlijk dagje was het weer, elandjes en dan ook nog raften, you have courage!!! Tot morgen!!

• 26 Juli 2014 - 11:38

BSDM:

Goedemorgen, alles zijn gangetje lees ik. Hier in Eindhoven is het een trieste bedoeling. De laatste 3 dagen, vandaag de laatste dag, worden er kisten vanuit Oekraïne overgevlogen naar Eindhoven om ze dan in een lange stoet van rouwauto's richting Hilversum te brengen. Elke dag 2 tot 3 uur lang live op TV te volgen. Erg triest maar indrukwekkend.

Wacht maar tot jullie in de Everglades op de airboat zitten. Heb je geen tijd om te gillen. Ik zal een fotootje appen.

Enjoy en het is toch Ciao

• 27 Juli 2014 - 10:59

Tom:

Hej happy family,

Doing great daar! Moet wel even iets rechtzetten. Die elanden zijn eigenlijk ni echt elanden maar Red Deer volgens mij. Vond het al verdacht toen jullie zeiden "we zijn uitgestapt" :-) Als je dicht bij een Eland komt stap je echt niet uit zenne :-) Die beesten zijn mega-groot, zo groot als een groot paard!

Groetjes vanuit, nog steeds, zweterig België

Tom

• 27 Juli 2014 - 20:21

Cuyvers Vera:

Vandaag terug thuis uit Zeeland. Was natuurlijk heel nieuwsgierig naar jou verhalen en foto's. Wat leuk dat ik dit hier kan volgen. Wat zijn jullie een avontuurlijke familie! Ik kijk al uit naar het volgende reisverslag! Dikke knuffel en veeeeeeel zoenen!