8 en 9 augustus St Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 8 en 9 augustus St Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

8 en 9 augustus St Petersburg

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Vrijdag 8 augustus Fort Myers – St Petersburg 177 km

Big problems this morning. De afvaltank was te vol en dus overgelopen in de douchebak. Dit is de verzamelruimte van de vuile was, dus alles was nat en stonk naar het vieze water. Dus maar besloten om eerst naar de camping “Madeira Beach KOA” te rijden, alles te wassen en te drogen. Daarna het centrum van St Petersburg in, maar deze stad was uitgestorven. We gingen naar de pier, de highlight van de stad, maar deze was ook gesloten.

Toen maar richting Fort de Soto Park’s, North Beach, ooit uitgeroepen tot één van de mooiste stranden van Amerika. Het is ook mooi, wit zand, maar het water is niet zo blauw, wel helder. Je ziet de vissen zwemmen. Daarna douchen op het strand en opdoffen in de camper, want we gaan toch terug de stad in, kijken of het nu wat leeft. En inderdaad, het was een stuk drukker. We eten Thai en Sushi bij Lemon Grass. St Petersburg blijft een rare stad, je hoeft hier echt alleen voor de stranden te komen.

Zaterdag 9 augustus St Petersburg

Deze morgen uitgeslapen, tot 9.00 u. Daarna de eendjes, schildpadden en ibissen gevoerd. Er zat nog een hele rare vogel tussen. Even checken bij onze vogelaar Tom en het blijkt een Wood Stork te zijn, familie van de ooievaar. Ook zien we nog een mooie specht met rode kop.

We hebben vandaag zin om luxe te gaan doen, dus we zoeken op internet een mooi hotel op aan het strand.
Het wordt Don Cesar in St. Pete Beach. Een prachtig roze hotel. We huren bedjes en parasols. Dit kun je dus nergens op de stranden alleen bij hotels. We mogen ook in het zwembad zwemmen en er is bediening op het strand. We hebben heerlijk genoten van deze mooie dag. We blijven tot sunset, maar ook dit tafereel wordt verpest door wolken, maar dan nog is het mooi.

‘s Avonds maak ik Stephan z’n lievelingseten: gehaktballen met bonen en gekookte aardappelen EN appelmoes. Stef heeft er ook van genoten, zei hij net tegen mij. De volgende drie nachten slapen we in Orlando, 2 x in de camper en 1 x in een hotel. We lezen hier op Telegraaf.nl dat de tropische storm Bertha nu bij jullie aankomt. Daar hebben wij dus één nacht heel veel regen van gehad. Wel een raar idee dat jullie er in Nederland ook last van gaan hebben, we hopen dat het erg mee gaat vallen. Dat lezen we morgen weer wel op Ad.nl of Telegraaf.nl.

• 11 Augustus 2014 - 15:42

Wilma:

Genieten jullie maar lekker van alle luxe en mooie stranden. Bertha is volgens mij bij ons wel weer voorbij. Zondagmorgen lekker zonnetje, alles lekker druk op de jaarmarkt (volgens FB), maar inderdaad in de middag wat extra wind en de regen die met bakken uit de lucht kwam (waarschijnlijk einde jaarmarkt). In de avond was alles weer droog en was er een unieke grote maan te zien. Lijkt dus allemaal wel mee te vallen in onze omgeving met die Bertha storm. Maar waarschijnlijk is het uitzonderlijke goede weer van de laatste weken wel even verdwenen. Tegen de tijd dat jullie terug zijn, zal de zomer wel weer terugkeren.
    Geniet nog maar lekker van je vakantie
    Wilma

• 11 Augustus 2014 - 16:01

Wendy:

jaja Bertha komt ons idd ook pesten!! Bij ons (in vlimmeren) stond de straat gisteren weer eens blank. Het was echt even pokkeweer. Op de zaak heb ik er niets van gemerkt. misschien geluk gehad :-)
    Stephan is dus weer even culinair verwend :-) Simpel maar lekker hé!!!!

• 11 Augustus 2014 - 16:18

Appie:

Heel interessant en leuk om jullie mooie reis te volgen! Ik hou het liever bij Ulicoten en Gilze;)
    Hier en met de huizen is alles onder controle.
    Geniet nog lekker van jullie vakantie!

Groetjes Appie

• 13 Augustus 2014 - 10:40

Ida En Cor:

Hello Yankees

Ja ,het is zo wel een groot avontuur aan het worden. In deze reis zie je net zoveel dieren als thuis in 10 jaar. Wat mooi zeg. wat een verandering in klimaat en fauna. Heerlijk aan het strand in Florida is ook niet niks.Ook met de camper moet je iets meegemaakt hebben, je bent nooit te oud om te leren. Het wordt zo wel een fantastische reis .Als we dit zo lezen, begint het bij ons behoorlijk te kriebelen.Nog heel veel plezier en fijne vakantie

Groetjes Ida en Cor