Zondag 3 augustus Miami - Florida Keys - Reisverslag uit Big Pine Key, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Zondag 3 augustus Miami - Florida Keys - Reisverslag uit Big Pine Key, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Zondag 3 augustus Miami - Florida Keys

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Big Pine Key

Het was vandaag de bedoeling om de Everglades te gaan bezoeken. We zijn er inderdaad even geweest, maar dit was niet zo'n succes. We gingen vol goede moed de eerste wandeling door het regenwoud doen. Lange mouwen, lange broek, broek in sokken en de onbedekte delen ingesmeerd met anti-muggen spul met deet! We zagen er erg aantrekkelijk uit.

Bij de eerste stap in het regenwoud werden we belaagd door een horde muggen. Ze staken dwars door onze kleding heen. Er hing om iedereen een hele zwerm. Alleen Stef had er geen last van, want die had wijde kleding aan en daar konden ze niet doorheen steken. Wij in onze strakke spijkerbroeken waren goede slachtoffers voor die bloeddorstige monsters. Al slaande tegen onze benen hebben we de wandeling afgemaakt. Echt leuk was het niet en er was verder ook niets te zien dan het regenwoud. 50 muggensteken verder hebben we toch maar besloten om rechtsomkeer te maken. Iris en ik krijgen er allergische gezwellen van en Lotte heeft last van entomofobie, oftwel ze is bang voor insecten.

We besluiten om richting Florida Keys te gaan. Key betekent eiland. Het is dus een eilandengroep met aan de ene kant de Atlantische oceaan en aan de andere kant de Golf van Mexico. Het meest bekende eiland is Key West, dit is de laatste van allemaal en ligt maar 145 km van Cuba. Onderweg lunchen we aan het water.

We nemen een camping op Big Pine Key, genaamd Fishing Lodge. Vanmiddag doen we niet veel meer. Een beetje rondhangen bij het water, bij de mangroves, even naar het zwembad maar het water stinkt naar urine dus we zijn er snel weer uit. Als je gaat wandelen kom je dus de hertjes tegen op de camping. Het is een Key Deer. Ze komen alleen maar voor op de Florida Keys en voornamelijk op dit eiland. Ze worden met uitsterven bedreigd. Als Lotte en ik buiten zitten komt er een hert aan. Hij is hartstikke mak en je kunt hem zo aaien. Ik kriebel hem achter zijn oren en zijn gewei en dat vind hij erg lekker. Zo schattig.

Weer een lekkere pasta gegeten en het gaat steeds meer bliksemen. Snel even douchen en dan lekker in de camper naar de kletterende regen op het dak luisteren. Buiten zitten al die stekende beestjes en daar hebben we echt geen zin in.

• 04 Augustus 2014 - 06:29

Wendy:

Ambetante beesten, die muggen!!! Ik ga Niels er zeker niet naartoe sturen. Die reageert al fel op een ordinaire Belgische mug... Laat de pret niet bederven door die stomme beesten!!!

• 04 Augustus 2014 - 07:59

Mascha:

Ha ha, ik heb helemaal beeld bij jullie muggenavontuur!! Schattig die hertjes, hebben jullie straks ook in jullie tuin. Groetjes!!!

• 04 Augustus 2014 - 16:43

Vera Cuyvers:

Beeeeeestjes, beeeeeestjes, weet je wat ik zie als ik gedronken heb
    allemaal beeeeeeeestjes,
    zoveel beestjes om me heen...

Ik liep al rond met een spuitbus! Ik word al zot van één mug!
    Gelukkig zijn er ook hele lieve dieren!
    Kan je eens niet aan een inwoner vragen wat die gebruiken tegen die verdomde beesten?
    Geniet nog met volle teugen!

Dikke zoenen aan iedereen!!!

• 05 Augustus 2014 - 08:21

Nadine:

hoikes aan de muggenmensen :)
    'After Bite'-stick = goei spul
    zalig zo'n tamme hertjes

Enjoy en hou jullie muggenbeetjes onder controle :)

groetjes

• 05 Augustus 2014 - 10:53

IDA En COR:

Ja wel even wennen aan de temperatuur. Het is wel schitterend om dit allermaal te zien.In Florida is toch wel even anders,en allerlei dieren en beestjes. Ons advies is om wat knoflook uit te persen en dan de olie gebruiken om je in te smeren. Dan ben je in ieder geval van de mosqitos af.Helaas kunnen jullie dan niet meer naar een restaurant enz.Fijne vakantie

Groetjes,blaf en miaauw