1 en 2 augustus Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 1 en 2 augustus Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

1 en 2 augustus Miami

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami

Vrijdag 1 augustus Miami Beach

Vandaag een heerlijke zonnige dag op het prachtige strand van Miami Beach. Stef ziet zo rood als een kreeft, hij ligt de hele dag in het water. Hij smeert zich regelmatig in , maar hier valt niet tegen op te smeren. Wij rijden langs de apotheek en halen Aloe Vera, factor 50 en een pet. Hopen dat dit werkt.

Zaterdag 2 augustus Miami

Deze morgen vroeg opgestaan en om 8.00 u vertrokken richting Miami. Eerst even tanken en boodschappen doen.
Dan parkeren we ons huis en springen we op de Hop On/Hop Off bus, dit lijkt ons de beste manier om Miami te verkennen. Speciaal voor Lenneke: we gaan City Sight Seeing…..

Als we op de bus stappen komt de regen met bakken uit de lucht vallen, we zitten dus onder in de bus en zien dus helemaal niets. Het water komt langs de trap als een soort waterval naar beneden gestroomd, we moeten onze voeten optillen. Gelukkig klaart het snel op en verhuizen we naar boven. Vanuit hier kunnen we de stad prachtig zien.

We hoppen off om bij een Italiaans restaurantje, Hosteria Romana, te lunchen. Iris koopt haar lang gewenste RayBan zonnebril. Lotte koopt een mooie lange jurk en Stephan schoenen.

Daarna weer de bus op. We komen langs het huis van Justin Bieber, Naomi Campbell en Tyra Banks en Lil Wayne. Ook is er Star Island, hier hebben ook veel celebs een huis, zoals Tom Hanks, Beyonce en P. Diddy. Dit is ook afgesloten en hier kom je zomaar niet op. We rijden door alle wijken van Miami, van heel chique tot wat minder. Er is ook een wijk, Little Havana genaamd, waar alleen Cubanen wonen. Zij zijn in de tijd dat Fidel Castro aan de macht kwam hierheen gevlucht en hebben hier een hele eigen leefgemeenschap, waar alleen Spaans gesproken wordt, ze kennen niet eens Engels.

We rijden zelfs over de snelweg en waaien bijna uit de bus, erg grappig. Regelmatig moeten we bukken voor de laaghangende bomen. Daarna stappen we uit bij Ocean Drive, the place to be om te zien en gezien worden.

Je kijkt je ogen uit, de dames lopen in kleine bikini’s op de boulevard en de mannen met ontbloot bovenblijf om hun wasbordje en tattoos te laten zien. Erg vermakelijk dit.
Het is eigenlijk één lange rij van restaurantjes en cafés waar je tussen doorloopt. We pakken ook een terrasje en bestellen een Mojito cocktail. We krijgen een enorm groot glas en dan bestelden we nog de kleinste. Stephan besteld nog wat fingerfood. Er staan geen prijzen achter, maar dit begrepen we dus wel toen we de rekening gepresenteerd kregen, haha.

Stef is alleen maar op en neer aan het rennen met zijn telefoon in zijn hand om foto’s te maken van al die enorme auto’s die voorbij komen rijden. We hebben er nog nooit zo veel bij elkaar gezien. We shoppen nog een beetje en verlaten moe, maar voldaan na 8 uur de grote stad.
We gaan naar onze volgende camping, Miami Everglades Campground en doen een late check-in, want het kantoor is gesloten.

Mijn voeten zijn helemaal opgezwollen door de vele muggenbeten of andere krengen die mij lek geprikt hebben. Ik heb hele natte wonden waar het vocht uitloopt, wat enorm irriteert en jeukt. Lekker smakelijk hè?! Toch wat beter in gaan smeren tegen die monsters. We ploffen natuurlijk weer in het zwembad, zalig. ’s Avonds de bbq en op tijd naar bed, want we zijn kapot.

• 03 Augustus 2014 - 21:18

Vera Cuyvers:

Lieve Mary,

Wow, Dat ziet er daar wel heel mooi uit. Ik ben blij dat jullie je vermaken. Die bustocht zal wel leuk geweest zijn om de omgeving te verkennen. Wat een prachtige leguaan op die brug. Zou weer iets voor mij zijn!
    Die Aloë VERA gaat Stef zeker en vast helpen ;-) Weet je wat ook helpt als je er al kreeftachtig uitziet: schijfjes komkommer erop leggen (uitgeprobeerd in Italië).
    Mary, wil ik Piet zijn kousen opsturen voor jou tegen al die steekbeesten? Misschien wordt dit wel een nieuwe rage in Miami! ;-)
    Ik begin je erg te missen hoor op de EH!
    Lieve groetjes aan iedereen!

Dikke knuffel en veel zoenen! <3 <3 <3

• 03 Augustus 2014 - 23:30

Len:

Hahaha city sightseeing seeing, nog completer gemaakt met die huge cocktail op fb! Ik mis jullie, maar di details van die muggenbulden zullen me een fijne nachtrust geven, erg bedankt ;)

• 09 Augustus 2014 - 09:00

Riet:

Hallo allemaal, leuk al die verhalen maar niet leuk al die muggen, maar je bent dat wel snel vergeten,en al die leuke en fijne dingen die jullie meemaken niet. Geniet er nog maar lekker van, heel veel groeten van opa en oma doei!!!!