Donderdag 31 juli West Palm Beach –Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Donderdag 31 juli West Palm Beach –Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Donderdag 31 juli West Palm Beach –Fort Lauderdale

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Deze ochtend eerst de was gedroogd, gelukkig zat alles nog in de wasmachine en toen op weg naar Fort Lauderdale.
Eerst weer boodschappen doen, want de kasten inclusief koelkast zijn weer eens leeg.

We parkeren ons huis heel toevallig op een parking naast de aanlegplaats van de watertaxi. Die komt ook net toevallig aangevaren, dus we stappen meteen in. De volgende halte stappen we weer uit om te gaan lunchen bij Bahia Cabana, een leuk tentje aan het water met prima eten.

De volgende taxi komt na 50 minuten, maar deze missen we omdat we nog aan het eten zijn. We lopen even het strand op en Stef duikt natuurlijk de zee weer in, die leeft toch in zijn zwembroek. Het strand is hier echt wel super mooi.Daarna stappen we weer op de watertaxi en stappen nu uit bij Las Olas Boulevard. Erge ordinaire winkeltjes zijn hier. Ik koop wel leuke slippertjes en eten een lekker Italiaans ijsje bij Gelaterie Toscany.

Daarna weer met de taxi terug naar waar we vertrokken zijn. Wat is Fort Lauderdale toch ook weer een fantastische stad, met enorme huizen waar veel rijke Amerikaanse zakenlui wonen. Zij komen alleen in de winter, nu is het te warm. Fort Lauderdale wordt ook wel het “Venice of America” genoemd. Door de watertaxi te nemen zie je een groot deel van de stad.

Als we bij ons huis aankomen, rijden we nog even over de boulevard en vertrekken dan richting onze KOA camping.
Dit is echt een spooky camping. We zijn, naast een paar duitsers, weer de enige toeristen naast de vaste bewoners.
De mannen en Iris plonsen het zwembad weer in en ik ga me verdiepen in een camping in Miami, dat is niet simpel want er zijn er niet veel.

Tijdens het eten staan onze mobiele telefoons op zaklampstand om wat bij te schijnen. Er is geen verlichting op de camping en de buitenlamp van de camper is ook kapot. Na de bbq brengt Stef mij naar de douche omdat het hier zo donker is en eng is. We spreken af dat als ik over een half uur niet terug ben, Stef komt kijken of ik niet vermoord ben.

Als we er heen lopen, springen de padden overal vandaan.
Maar alles gaat gelukkig goed, ik leef nog. We zitten vanavond weer in de camper met een leesboek, Ipad, laptop of telefoon. Het is buiten zo vochtig dat alles kletsnat wordt, echt niet fijn.

Overdag heb je er niet zoveel last van, want dan waait het ook, maar ’s avonds ben je binnen beter af en dan hebben we het nog niet over al dat ongedierte wat lekker in je benen zit te prikken.