Woensdag 30 juli Cape Canaveral – West Palm Beach - Reisverslag uit West Palm Beach, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Woensdag 30 juli Cape Canaveral – West Palm Beach - Reisverslag uit West Palm Beach, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Woensdag 30 juli Cape Canaveral – West Palm Beach

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, West Palm Beach

We gaan eerst naar een winkel waar ze alleen producten onder de $ 9.99 verkopen. De winkel is enorm groot, we kopen een paar luchtbedjes en voor Stef nog twee zwembroeken voor $ 7,99 (6 euro). Stef draagt hier namelijk alleen maar zwembroeken, want hij heeft nogal last van een “zweetreet”.

De weg die we rijden is echt niet leuk, alleen maar stoplichten. Ik denk dat we er zo’n 100 gepasseerd zijn. Ik wordt het nu een beetje beu dat rijden, maar het ergste hebben we nu wel gehad.

Ik reserveer een camping en gaan op weg naar Palm Beach.
Palm Beach is een prachtige plaats. Er staan daar huizen, echt niet normaal. Daar is ons nieuwe huis een conciërge woninkje bij. Wel echt heel mooi om te zien. Deze middag gunnen we onszelf een paar uurtjes op het strand, zalig. Stef komt de zee niet uit. Wij lezen een boekje en luieren in de zon. Alhoewel er niet veel zon is, veel bewolking en dat is maar goed ook, want anders zou het echt te warm zijn.
De gemiddelde temperatuur in juli is 31 graden en ook het water is 31 graden. Het is hier een tropisch regenwoud klimaat.

Na het strand doen we nog even city sight seeing. Iris zit voorin en leidt ons naar aanleiding van een kaart in een reisgids door de stad. Echt een prachtige stad met mooie palmbomen en prachtige huizen en gebouwen. Je kunt zien dat hier de rijken wonen.
Daarna richting KOA West Palm Beach. Het is onderweg gaan regenen en het is blijven regenen. We gooien er weer 5 wasjes in, maar hebben niet genoeg kwartjes om alles te drogen. Da’s mooi balen, want de receptie is al dicht en gaat pas morgen om 9.00 u open. Normaal vertrekken we iedere dag om 9.00. Dan mogen de kinderen morgen een half uurtje langer uitslapen. Ik laat de was dan ook maar in de machines zitten in de hoop dat er niet iemand vannacht met onze natte was er vandoor gaat.

Even zwemmen in het warme zwembad in de regen.
De door Lucas’ gemaakte ravioli smaakt voortreffelijk. We eten noodgedwongen voor de eerste keer in de camper i.v.m. de regen. Daarna een potje kaarten, maar dit is niet zo’n succes , dus stoppen we hier maar snel weer mee.

Het is hier trouwens opvallend rustig. De campings staan niet eens voor de helft vol. De Amerikanen zelf gaan in de winter naar Florida, want vinden het in de zomer veel te warm. De Aziaten komen hier niet en gaan ook niet in een camper rijden, want dan komen ze niet boven het stuur uit en het is niet luxe genoeg. Die gaan liever met 50 man in een bus zitten met ieder 4 camera’s om hun nek. Af en toe komen we wel een Nederlander tegen. Is alleen maar fijn dat het niet zo druk is, we kun zelfs met ons huis op wielen overal parkeren en alle campings zijn vrij. Morgen richting Fort Lauderdale.