Maandag 28 juli Savannah – St. Augustine 245 km - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Maandag 28 juli Savannah – St. Augustine 245 km - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Maandag 28 juli Savannah – St. Augustine 245 km

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Lotte werd vanmorgen om 7.00 u gewekt door de eekhoorns die weer met noten naar beneden zaten te gooien. Na het voeren van de zwanen, ganzen, eenden, schildpadden en eekhoorns vertrekken we richting St. Augustine.

We gaan eerst langs een outlet, hier zijn 95 winkels die merkartikelen verkopen met grote kortingen. Het valt een beetje tegen, maar iedereen krijgt wel wat gekocht, behalve Lotte. Stef is dolgelukkig met zijn Nike Air Max. Daarna gaan we weer boodschappen want alle kasten en koelkast zijn leeg. We hebben een beetje erg veel ingekocht en krijgen het amper in de koelkast gepropt, maar ja, deze is ook niet zo erg groot.

We zijn nu de “Sunshine State Florida” binnengereden. Daarna richting camping. 3 Wasjes draaien, even zwemmen om op te frissen en dan richting het stadje met de taxi. St. Augustine is ook weer zo’n leuk typisch Amerikaans plaatsje, met te leuke winkeltjes, dit is echt niet goed voor onze portemonnee.

St. George Street is het hart van de historische wijk.
Het oude fort heet Castillo de San Marcos, we lopen er langs en langs de rivier weer terug. We gaan nog wat drinken, maar de ijskoffie is erg smerig dus verdwijnt weer in de prullenbak.

We zitten met de camper aan een meer, genaamd Turtle Lake. Je raadt het al, het krioelt van de schildpadden. Stef is in zijn nopjes en voert ze. Ze eten dus gewoon brood. Er zitten twee soorten schildpadden, de gewone die wij in Nederland ook hebben (de roodwangschildpad) en dan nog een hele lelijke, enge schildpad. Dit blijkt de Florida weekschildpad te zijn. Ze eten uit Stef z’n handen, wel grappig.

Terug op de camping moet de bbq nog aan en dit geeft voor het eerst problemen. We hebben nieuwe kolen en Stephan en Stef krijgen de bbq na lange tijd pas aan. Lucas maakt zelf de aardappelsalade en die is zoooo heerlijk. Pas na negenen gaan we eten.

Oh ja, by the way, het is 34 graden. Pppfff, erg warm en hoge luchtvochtigheid, maar we klagen niet. De bevroren handdoekjes uit de diepvries doen het erg goed bij de zwetende mannen.

• 29 Juli 2014 - 14:14

Wilma:

Zie dat jullie lekker genieten van de hitte, de beesten en de winkeltjes.
    In Chaam is het al dagen plakkerig heet, met zo nu en dan een stevige regenbui.
    Wat heet de Gilzeweg, de Hoefakker, en de Dorpsstraat/Chaamseweg waren maandagmorgen afgesloten voor het verkeer, mochten alleen boten door de nieuwe rivieren. Tennisbanen allemaal blank. Maar het vocht lijkt op te drogen en te worden vervangen door het andere vocht (alcohol) dat vannacht en morgen zal gaan vloeien.

groeten uit een levendig brabants dorpje
    Wilma

• 29 Juli 2014 - 16:06

Mascha:

Lekker kamperen, lekker shoppen, beestjes, ziet er fijn uit. Vooral de foto van Mary en Iris, zo leuk die X-beentjes!!! Wij zijn ook al spullen aan het verzamelen voor Ijsland, da's andere koek, mutsen en sjaals en thermo-ondergoed. Tot morgen.

• 30 Juli 2014 - 14:36

Li La Lennie:

Meer je moet schrijfster worden!