Zondag 20 juli Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu Zondag 20 juli Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

Zondag 20 juli Washington

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een perfecte vlucht zijn we aangekomen in Washington DC om 15.15 u, Nederlandse tijd 21.15 u. Een taxi naar het Mayflower Renaissance hotel, douchen en snel ergens wat gaan eten. Lotte haakt al af voordat ze besteld heeft, want voelt zich hondsberoerd. Net als ze in het hotel is moet ze overgeven. Wij gaan op tijd slapen om hoogstwaarschijnlijk weer veel te vroeg wakker te zijn.

Zondag 20 juli Washington

Het is erg rustig in Washington, weinig verkeer en weinig mensen op straat, maar het is natuurlijk zondag. Washington is een stad met voornamelijk kantoren vandaar dat het zo rustig is.

Vandaag hebben we een super culturele dag gehad en maar liefst 13 km gewandeld door de stad. We hadden een georganiseerde rondleiding door Petra Engle. We hadden om 9.30 u afgesproken bij het metro station bij The Mall. The Mall is een 3 km lange boulevard, het politieke en culturele hart van Amerika met het nationale parlement, de regeringszetel in het Witte Huis en de belangrijkste musea en monumenten van het land.

We beginnen bij het Washington Monument, een 170 m hoge toren, het hoogste gebouw van de stad, gebouwd ter ere van de eerste Amerikaanse president. De monumenten liggen in een lijn achter elkaar. Daarna komen we bij het Tweede Wereldoorlog monument, ter ere van de omgekomen slachtoffers van de tweede Wereldoorlog. Tegen een muur hangen 4000 gouden sterren, iedere ster
symboliseert 100 omgekomen soldaten, dus meer dan 400.000 Amerikaanse soldaten zijn omgekomen tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Daarna komen we ook nog bij monumenten van de Vietnam en Korea-oorlogen. Erg indrukwekkend allemaal, de kinderen hadden nog nooit van de Korea oorlog en waren ook onder de indruk, vooral ook van het grote aantal slachtoffers dat al deze oorlogen gekost heeft. Er is een marmeren muur met alle namen van de slachtoffers erin gegraveerd, maar liefst 58.299…..

Aan het einde van de Mall staat het Lincoln monument. Een prachtige trap leid je naar een hal waar Lincoln op een stoel zit. Op de trap van dit monument hield Martin Luther King in 1963 zijn bekende speech, “I have a dream”. 5 Jaar later werd hij vermoord.

We lunchen in “The Old Ebbitt Grill”, de oudste bar van Washington. Een super gave tent. Dan gaan we nog langs het Franklin Roosevelt Memorial, The White House en The U.S. Capitol. Mooi om te zien, je kent de beelden eigenlijk alleen van t.v. Obama schijnt thuis te zijn, want de secret service zit op het dak. We hebben hem helaas niet gezien.

Daarna nog een bezoek aan het National Air and Space Museum. Een supergroot en druk bezocht museum, toch leuk dat alle toegang in de musea gratis is. Hierna hadden we het echt wel gehad, iedereen had last van brandende voeten en het was ook erg warm, zo’n 28 graden.

‘s Avonds richting Georgetown, een trendy wijk, eigenlijk het oude stadsgedeelte. Het ligt aan het water met leuke, vooral hele dure restaurants, dus lopen we maar snel door. We gaan bij een Italiaan eten, we drinken eerst wat aan de bar, maar Stef is geen 21 jaar en mag niet aan de bar zitten, wel staan, “whats the difference”?? Lotte en Lucas moeten ook hun ID laten zien bij het bestellen van een wijntje. The American Law komt weer om de hoek kijken. Dan bestellen we pizza’s, maar die zijn op, dat is dan wel weer een beetje jammer. Om 21.00 u liggen we versleten in onze bedjes.

Het was een fantastische dag, waarbij we ontzettend veel gedaan en gezien hebben.

• 21 Juli 2014 - 14:14

Mascha:

Hey family,

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad en goed zijn aangekomen. Pfff, de vakantie is al goed gestart met al die culturele indrukken, geen blaren gekregen in die hitte? Hier zijn we ook al ons bedjes uitgestoomd, het was 'bloody hot' hier. Tot later!!!

• 21 Juli 2014 - 21:27

Ronald:

Hey,

J...! Dit allemaal op één dag!? Mooie ervaringen en zeker indrukwekkend. Denken jullie nog aan de foto's? Je weet het, mannekes houden van foto's :-)
    Mazzel en zien de volgende ervaringen tegemoet. Hopelijk gaat het weer helemaal top met Lotte.

Gr

• 21 Juli 2014 - 22:46

Lenneke:

Yes! Nu heb ik ook het verhaal achter alle selfies en snapchats!;) dikke kus voor jullie 6en!

• 21 Juli 2014 - 22:55

Ida:

Mooi om te horen hoe het is in Washington.

Lekker cultureel.
    Hier is alles oke.
    Fijn dat jullie een goed vlucht gehad hebben/

gr.