24 Juli Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 24 Juli Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

24 Juli Los Angeles

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag de camper teruggebracht. We kregen één dag geld terug, omdat we pech hadden gehad met airco en koelkast, zonder er naar te vragen. Da’s toch aardig!
We hebben met de camper 4100 km afgelegd.
We moeten een uurtje wachten en dan worden we naar Herz autoverhuur gebracht. We zien daar een mooie witte auto klaarstaan, maar we vrezen het ergste: Hier kunnen onze tassen nooit in!!! En inderdaad, dat gaat niet lukken. Gelukkig is er nog een andere auto beschikbaar en daar past alles wel in.
We rijden eerst naar ons hotel, Marina International in Marina Del Rey. We krijgen vast één kamer en zetten onze spullen neer.
De temperatuur is hier weer aangenaam: 23 Graden C.
Dan gaan we op weg naar Venice Beach. Wat je daar ziet, dat is niet voor te stellen. De hele boulevard zit vol met mensen die op de één of andere vreemde manier geld willen verdienen. Zo ligt er een hond op z’n rug met bikini aan, hier kun je geld ondersteken en dan mag je een foto maken. Echt heel grappig. Een oude man die wat spreuken op een stuk karton heeft geschreven, zoals : “When I make you smile, give me 1 dollar” en “Show me your tits.” Ook veel streetdance en body builders Arnold Schwarzegger en Jean Claude van Damme schijnen hier ontdekt te zijn. Even later zagen we één of andere armzalige vent zitten met een enorm stuk karton met daarop: “I need money for a penis reduction.” Het moet niet veel gekker worden..
Op een gegeven moment loopt er een man met 2 hondjes. Eén met roze pootjes en een roze staart. Ik ga er met één op de foto. Blijkt dit een hele bekende hond en man te zijn. Ze hebben een eigen site, www.flynlion.com . De hond is 1,5 jaar vermist geweest en dit is zelfs op het Amerikaanse nieuws geweest.
We lunchen in een superleuke tent “Danny’s”.
Daarna rijden we door naar Beverly Hills, we parkeren de auto en lopen over Rodeo Drive, de duurste winkelstraat van de wereld. Daar is ook de duurste winkel van de wereld, Bijan, waar je alleen op afspraak binnen mag.
Het is een prachtige straat, maar we zien alleen toeristen, geen celebs, helaas.
Dan gaan we nog even huizen kijken in deze chique wijk. Prachtige huizen zien en de wijken staan vol met bomen, het ziet er allemaal heel groen uit..
Aangezien we pas om 15.30 u geluncht hebben, gaan we ’s avonds even snel naar de Mac, want we willen vroeg naar bed.
Nog even in bad, dat is lang geleden zeg.

Als we ’s morgens wakker worden, zegt Iris, volgens mij was er een aardbeving vannacht. Ja, nu ze het zegt, ik heb het ook gevoeld, alles stond te trillen. We zoeken op internet en er is inderdaad een aardbeving in LA geweest, 3,7 op de schaal van Richter en 5,6 mijl diep in zee. Raar idee hè, hebben we dat ook weer eens meegemaakt. Als er maar niet te veel naschokken komen………..

• 25 Juli 2012 - 18:02

Wendy:

Onze belgische astrid bryan nog niet gezien? :-) die heeft bij ons een realityshow over haar leven in LA! Ze is getrouwd met john Bryan. Misschien herinner je je nog de paparazi-foto's van sarah ferguson, hertogin van York. Ze werd betrapt toen een rijke zakenman op haar tenen aan het sabbelen was bij het zwembad ergens aan de cotes d' azur. Die rijke man is die john bryan

• 25 Juli 2012 - 19:45

Marcel, Erna, Ruben & David:

Onvoorstelbaar: het is hier vandaag warmer dan bij jullie!! (28 grd) Dat was wel even anders de afgelopen weken. We genieten daarom volop van het mooie weer en zijn lekker in de tuin bezig. Weer genoten van jullie verslag en leuke foto's!! Bizar zeg, om die trillingen te voelen en dan later weten dat er een aardbeving is geweest! Zitten er wel goede schokbrekers op de huurauto!?

• 25 Juli 2012 - 19:45

Marcel, Erna, Ruben & David: