18 Juli The Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 18 Juli The Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

18 Juli The Grand Canyon

Door: famvanbeekhuizen

19 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We vertrekken deze ochtend met de shuttle bus richting The Grand Canyon. In het park rijden verschillende bussen, die je naar alle view points in het park brengt. Helaas lijkt eigenlijk alles wel op elkaar. Als je The Grand Canyon vanuit de lucht hebt gezien, heb je eigenlijk alles al gezien.
The Canyon is zo immens groot, dat je het eigenlijk niet kunt bevatten. Als er een helikopter vliegt, die zo klein is als een speldenkopje, besef je het weer even.
De canyon is ongeveer 435 kilometer lang en heeft een breedte die varieert tussen 15 en 29 kilometer, het diepste punt is 1800 m. Boven is het 29 Graden C, beneden 49 C.
Miljoenen jaren geleden stond dit alles onder water.
Vandaag is een soort herhaling en de kinderen houden het al gauw voor gezien. Ik wil toch alle view points zien en blijf langer in het park. Doe nog een leuke wandeling van 2 km langs de rim.
Bij bepaalde views zie je in de diepte de Colorado River lopen.
’s Avonds gegeten bij een Steakhouse, dit was nog ter gelegenheid van het slagen van Lotte en Lucas, want dit was er nog niet van gekomen. Het zag er allemaal heel leuk uit, maar het eten was wat minder. Niets gaat natuurlijk boven onze eigen heerlijke bbq.

• 19 Juli 2012 - 20:24

Mascha:

Hey,

Jullie zullen zo langzamerhand wel smachten naar een lekker strandje en de zee! Wij wel, zooooo'n zin in!! Krijg trouwens wel weer zin in een bergtochtje als ik jullie foto's zie.

• 19 Juli 2012 - 20:39

Ronald En Karin:

Ola,

Prachtig die foto's. Heb je al van een zon opkomst ervaren? Effen vroeg opstaan maar absoluut de moeite. Dat lopen zou ik ook snel voor gezien houden. Kilometers lopen en nog steeds het gevoel dat je geen meter bent opgeschoten in dit immense natuurverschijnsel. Nog veel plezier. By thé way, de vooruitzichten in NL voor volgende week gaan er beter uitzien. Weeronline houdt komend weekend goed weer met maandag zelfs een 10. Bidden dat ze er dit keer eens niet naast zitten. Kunnen wij eindelijk ook de BBQ eens aansteken.

• 19 Juli 2012 - 20:41

Wendy:

Wel Mary, ik denk dat jij je kilometertjes in ieder geval gedaan hebt :-) en bewezen hebt wie de strafste is onder jullie!

• 20 Juli 2012 - 07:39

Opa Bertje En Lily:

Ola , Los Americanos.
    Prachtig die mooie foto's en jullie stralende gezichten.
    Hier is het al wa beter, we zijn gisteren naar Breda geweest. Zaten gezellig op een terrasje en ja! het begon weer te regenen.
    Het hoort er nu helemaal bij , de summer is hier naar de klootte.
    Maar we blijven optimistisch.
    Ga jullie maar lekker door met genieten en mooie pictures te sturen... Dat doet ons deugd.
    Dikke Kusjes.

• 21 Juli 2012 - 19:32

Ome Rimmie:

He speerie ,toch niet aan het dromen, lees de hele tijd rim, er is er maar 1 en dat is Ome Rimmie!!! waarvan akte ,

• 21 Juli 2012 - 19:36

André Kuiper:

Hoi luitjes, heb ook de waterval gezien maar dan van iets verder, betwijfel of jullie met een Heli van de grond kwamen met al dat gewicht, ik mis ook foto's ! Zo nu naar de koningin toe voor een lint en een pint, Gr. Andre