16 juli Monument Valley – Page 203 km - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu 16 juli Monument Valley – Page 203 km - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van famvanbeekhuizen - WaarBenJij.nu

16 juli Monument Valley – Page 203 km

Door: famvanbeekhuizen

17 Juli 2012 | Verenigde Staten, Page

16 juli Monument Valley – Page 203 km

Ook deze morgen kwam er weer goed nieuws. Lotte en Lucas checken al de hele vakantie hun mail in de hoop dat er een mail van school komt. En deze ochtend was het eindelijk zo ver. Lotte heeft een 7 voor haar scriptie en Lucas een 6,2!!! Dat betekent dat ze beide hun HBO-diploma behaald hebben. Super gedaan!!!!! Gefeliciteerd!!!

Vanochtend een 3,5 uur durende tour door Monument Valley gedaan met een gids. Op zich weer een heel apart landschap. Overal rijzen er weer van die enorme rode rotsblokken uit de grond. Ze hebben ook allemaal weer namen, zoals de slapende draak, de olifant en de Three Sisters. Als je goed kijkt zie je het er ook echt in. In deze vallei zijn tal van westerns opgenomen. Clint Eastwood en John Wayne hebben hier heel wat films gemaakt. Er leven hier nog steeds Navoja indianen, al zien we er niet veel. Ik had me er iets meer van voorgesteld. Ik zag al een indiaan voor me met lang zwart haar, een ontbloot bovenlijf, gespierd, gebruind, bezweet met een lasso in zijn hand op een wit paard. Maar helaas, dit blijft een fantasie.
Toch wel weer de moeite om dit park te bezoeken. Lucas stoot enorm zijn hoofd tegen een rots en heeft een klein wondje op zijn voorhoofd. Stef stoot ook nog ’s avonds zijn hoofd tegen een keukenkastje en ook hier komt bloed uit. Gaat lekker. Nu rijden we door naar Page. Eerst boodschappen doen. Alle kasten en de koelkast zijn leeg. We gaan op zoek naar een camping. Die bij Wapweap is vol, dus rijden we door naar Lone Rock. Je kunt hier gewoon op het strand van Lake Powell kamperen. Lake Powell is een prachtig blauw meer ontstaan door een stuwdam.
We worden gewaarschuwd dat je hier gemakkelijk vast rijdt met de camper. En inderdaad het scheelde niet veel of we zaten vast. We zien daarna nog een auto en een camper vastzitten. Een man in een zwarte hummer is er erg druk mee om iedereen weer los te trekken.
Heel apart. Je hebt natuurlijk geen elektriciteit, geen internet en geen douches, even back to basic. Ik hou daar wel van.
Stef gaat hout sprokkelen, want je mag hier een kampvuur maken, maar wij hebben geen hout meer.
Ik zie wat verloren hout op het strand liggen, vlakbij een Duitser en ik vraag of het van hem is. Hij zegt dat het nat is, dus niet, maar ik mag het niet meenemen. Even later sleurt hij al het hout onder zijn camper. Wat een idioot zeg, echt weer een Duitser.

Ineens begint het hier enorm te waaien en worden we gezandstraald. We gaan het eten binnen klaar maken maar uiteindelijk genieten we toch weer van een heerlijke Bbq, natuurlijk met de zalige biefstukken hier, met ons bordje op schoot aan het kampvuur.
Het is Stef zijn beste kampvuur ever.
Lucas heeft een lekker taartje gekocht ter gelegenheid van hun slagen, verse vruchtentaart, proost jongeluitjes.
We blijven tot laat aan het kampvuur zitten.
Daarna nog naar de zonsondergang gekeken.
Voor het eerst douchen we met z’n allen in de camper. We hebben een hele grote douche, maar die gebruiken we niet, we douchen altijd gewoon op de camping. De douche dienst als opslagruimte voor koffers, vesten, tassen en frisdrank.
Maar de douche is perfect, ik ga als zesde en het water is nog bloedheet.
We gaan slapen met de gordijnen open zodat we naar de prachtige sterrenhemel kunnen kijken. Kan het allemaal nog romantischer? Wat een geweldige avond.

• 17 Juli 2012 - 20:10

Wendy:

Well done young ones!!!
    Dit maakt de vakantie vast nog leuker!!!

• 17 Juli 2012 - 20:17

Ronald En Karin:

Ik zei nog zo, indianen zonder tanden. Als je Karin vraagt beschrijf je de man naast haar op de bank. :-) Alleen dat witte paard is een hobbelpaard dat wij ooit hebben van vrienden hebben gekregen (knipoog). Alec zat er gisteren in zijn blootje nog op. Mooi gezicht.

Lotte/Lucas, van harte gefeliciteerd. Super en moet een heerlijk gevoel zijn! Neem er eentje van ons.

• 17 Juli 2012 - 20:27

Mascha:

Lotte en Lucas, gefeliciteerd! We nemen er een op jullie!
    Wat een mooie kampeerplek, heerlijk zo met een kampvuurtje en dat uitzicht! Ik kan me niet meer heugen dat ik gezellig buiten zat, maar beter weer is coming en zoals het er naar uit ziet vanaf zaterdag.

• 17 Juli 2012 - 20:48

Marcel, Erna R & D:

Weer genoten van jullie verslag en foto´s!! En vooral van die zonnebrillen, korte broeken en topjes, want hier kunnen we daar alleen nog steeds maar van dromen (17 grdn vandaag!!! en volop plensbuien). Ondanks dat gisteren natuurlijk ook geproost op het behaalde suc6 van L & L met een zalig ijsje van de ijssalon, want die man moet toch ook gesteund worden in deze barre tijden ;-) Dus, jongens, geniet van het lekkere klimaat daar, al het natuurschoon en vooral van elkaar!! En Luc...goed hoor, na die kopstoot toch blijven lachen ;-)
    Groetjes van ons en een pootje van Sadie!!

• 18 Juli 2012 - 06:28

Tom & Susanne:

yOyO, ziet er daar zeer mooi uit precies, het kriebelt weer vandeeg :-)
    Marietje, die Navoja's?, leven die naast de Navajo's? :-)
    I'm so lonely in the office... oei telefoon! gotta go...see ya

• 18 Juli 2012 - 06:32

Tom & Susanne:

Oeps, vergeten... Lotte en Lucas, dikke proficiat hé, trouwens ook nen dikke proficiat voor Stef en Iris. Enneuh ook voor Mary, om 30 x 24h = 720h!!! full continu bij Stephan te zijn, chapeau :-) In the end ook voor Stephan, om dat zooitje ongeregeld altijd weer die camper in te krijgen en voort te rijden door berg en dal :-)

• 18 Juli 2012 - 11:32

Opa Bertje En Lily:

Proficiat voor het koppeltje, we zullen er ook een bubbeltje op drinken.
    het Weer ietsje beter maar veel wind.
    Het zwembad gebruiken zal nog niet voor vandaag zijn...
    Voor de rest is hier alles prima met ons en ook met de beestjes.
    We doen straks een bbq met Roger en Arlette van Brussel.
    Voor jullie nog heel veel moois voor de 2de helft van de reis.
    Kusjes

• 18 Juli 2012 - 16:56

Conny:

HoiHoi Hoi allemaal,

Vol bewondering lezen we jullie verslagen. Mooie reis hoor tot nu toe.
    Ene het is echt zo hoor..... alles hier in de Geerakker is oké behalve het weer dan hahahaha
    Geniet er nog van.

Lotte en Lucas....Gefeliciteerd. X

• 21 Juli 2012 - 09:43

Nadine:

dikke proficiat met jullie diploma